ဒီေန႔ေတာ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ အမ်ားသိၿပီးျဖစ္တ့ဲ အခ်က္လက္တခ်ိဳ႔ကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္...။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဟာ ေဒသတြင္းအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ရင္ စြမ္းရည္နိမ့္က်တယ္လို႔ ေျပာဆိုေနသံေလးေတြၾကားေနရပါတယ္...။ ဆိုေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တို႔အေနႏွင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ စစ္ဆင္ေရးစြမ္းရည္ အခ်ိဳ႔ကို ေလ့လာလိုက္ၾကရေအာင္လားခင္ဗ်ာ...။ ဒီေနရာမွာေတာ့ တပ္မေတာ္ရ့ဲ သံခ်ပ္ကာႏွင့္တင့္ တပ္ဖြဲ႔၊အေျမာက္တပ္ဖြဲ႔အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္...။
သံခ်ပ္ကာႏွင့္တင့္ တပ္ဖြဲ႔
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ သံခ်ပ္ကာႏွင့္အေျမာက္တပ္ကို လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၅၀ခုႏွစ္မ်ားက စတင္ဖြဲ႔စည္းခ့ဲတာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ေပးခ့ဲတာလည္း အားလံုးအသိဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ အရင္ ဒုတိယကမာၻစစ္ လက္က်န္ တင့္မ်ားကို အသံုးျပဳ၇င္း တိုင္းျပည္ကာကြယ္လာခ့ဲတယ့္ သံခ်ပ္ကာ၊တင့္တပ္ဖြဲ႔မ်ားဟာဆိုရင္ေတာ့ အခုေခတ္မွာ ကမာၻ႔ထိပ္တန္း စာရင္းဝင္တ့ဲ သံခ်ပ္ကာတင့္မ်ားကို အသံုးျပဳကာ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီျဖစ္ၿပီးေတာ့.. ယူကရိန္းႏိုင္ငံထုတ္ တီ-၇၂အက္စ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ား ႏွင့္ အမ္ဘီတိ-၂၀၀၀ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္....။
ပံုစံ-၅၉ဒီ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္ႏွင့္ တိုက္ယာဥ္အဖြဲ႔သားမ်ား
အဆိုပါ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားဟာဆိုရင္ေတာ့ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားရ့ဲ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားကို အေကာင္းဆံုး ျခိမ္းေျခာက္ႏိုင္တ့ဲ အဆင့္မွာရွိပါတယ္...။ ဒါ့အျပင္ ပံုစံ-၅၉ဒီ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားဟာဆိုရင္လည္း တရုပ္တပ္မေတာ္ရ့ဲ အားထားရဆံုးတင့္အျဖစ္ အခုထက္ထိ အသံုးျပဳေနဆဲ ျဖစ္လို႔ ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရႏိုင္တ့ဲ တင့္ေတြျဖစ္ပါတယ္....။ပံုစံ-၆၉ အလတ္စား တိုက္ပြဲဝင္တင့္ႏွင့္ တီ-၅၅ က့ဲသို႔ေသာ တင့္မ်ားလည္း ရွိပါေသးတယ္...။
တင့္တပ္ဖြဲ႔၏ ေလ့က်င့္မႈတစ္ခုအတြင္း
သံခ်ပ္ကာတပ္ဖြဲ႔အေနႏွင့္လည္း ယူကရိန္းနည္းပညာႏွင့္ ထုတ္လုပ္ထားတ့ဲ နာမည္ေက်ာ္ ဘီတီအာ-၃ယူ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ေတြ၊အမ္တီ-အယ္လ္ဘီ က့ဲသို႔ေသာ စြမ္းရည္ျမွင့္ သံခ်ပ္ကာေတြအျပင္ ပံုစံ-၉၂ သံခ်ပ္ကာမ်ားလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး ျဖစ္လို႔ တပ္မေတာ္ရ့ဲ သံခ်ပ္ကာတပ္ဖြဲ႔ဟာ အင္းအားႀကီးတ့ဲ တပ္ဖြဲ႔ႀကီးတစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ယံုမွားဖြယ္ရာမရွိပါဘူး..။
ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားကေန ေခတ္မွီ သံခ်ပ္ကာ၊တင့္ေတြကို ဝယ္ယူျဖည့္တင္းေနသလိုဘဲ နည္းပညာမ်ားရယူကာ ျပည္တြင္းမွာလည္း ထုတ္လုပ္ခ့ဲျပန္ပါတယ္...။ အဆိုပါ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားကိုေတာ့ အမ္ေအဗီ(MAV series)စီးရီးမ်ားအျဖစ္ ထုတ္လုပ္ခ့ဲတာျဖစ္ၿပီး ကင္းလွည့္ေရး အေပါ့စားသံခ်ပ္ကာမ်ားႏွင့္ စြမ္းရည္ျမွင့္သံခ်ပ္ကာမ်ားကို ျပည္တြင္းမွာဘဲ အမ်ားအျပားထုတ္လုပ္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္...။
MAV-2 APC (Myanmar Army Vehicle)
ပံုမ်ားျပထားတ့ဲ တိုက္ယာဥ္ကေတာ့ အမ္ေအဗီ-၂ (MAV-2) လို႔ေခၚတ့ဲ သံခ်ပ္ကာတိုက္ယာဥ္ ျဖစ္ပါတယ္...။အစီးေရ အေတာ္မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္ၿပီးျဖစ္လို႔ မၾကာခင္မွာလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလာႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္...။
ULARV-2
ေနာက္အမ်ိဳးအစားတစ္မ်ိဳးကေတာ့ အေပါ့စား ကင္းေထာက္သံခ်ပ္ကာယာဥ္ ULARV-2 (Utility Light Armoured Reconnaissance Vehicle) လို႔ သတ္မွတ္လို႔ရတ့ဲ တိုက္ယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္...။ ဒီတိုက္ယာဥ္အေပၚမွာကေတာ့ ၁၂.၇မမ စက္ေသနတ္ႀကီးတပ္ဆင္ထားၿပီးေတာ့ MAV-2 တိုက္ယာဥ္အေပၚမွာကေတာ့ ၃၀မမ စက္အေျမာက္ကို တပ္ဆင္ထားပါတယ္...။ ပံုမွာေတြ႔ရတ့ဲ အခ်က္လက္မ်ားအရဆိုရင္ေတာ့ အဆိုပါ စက္ေသနတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အျမာက္မ်ားကို သံခ်ပ္ကာယာဥ္အတြင္းကေနကို ပစ္ခတ္လို႔ရေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားတာ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္...။ က်န္တ့ဲ ျပည္တြင္းထုတ္ တိုက္ယာဥ္အခ်ိဳ႔ကိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဖာ္ျပေပးပါဦးမယ္...။
အေျမာက္တပ္ဖြဲ႔အေၾကာင္း ေရးေနရင္းႏွင့္ တင္ျပခ်င္တ့ဲ အခ်က္လက္မစံုေသးလို႔ ခဏေလာက္ေတာ့ သည္းခံၿပီး ေစာင့္ေပးၾကပါဦးခင္ဗ်ာ....။ :)
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ၾကည္း၊ေရ၊ေလ)တပ္မ်ား၊ တပ္ေပါင္းစံုမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေသာစစ္လက္နက္မ်ားအား ေဆြးေႏြးၾကမည္ျဖစ္ၿပီး မည္သူမဆိုဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္။ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ လက္နက္မ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပသည္ျဖစ္၍ မည့္သည့္ ႏိုင္ငံေရး၊မူဝါဒေရးရာစသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ လံုးဝမသက္ဆိုင္ပါ..။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ဘေလာ့ဒ္ဂါ ကိုMM
Friday, September 20, 2013
Monday, September 2, 2013
Mil Mi-17 အလတ္စား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ိဳးကြဲမ်ား
ကၽႊန္ေတာ္တို႔ အလြယ္န႔ဲ Mi-17 လို ေခၚေလ့ရွိတ့ဲ အလတ္စား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ အေၾကာင္းကို အစ္ကိုတစ္ေယာက္ထံမွ စုေဆာင္းထားတ့ဲ အခ်က္လက္တခ်ိဳ႔ကို အေျခခံကာေဖာ္ျပေပးျခင္းပါတယ္....။
Mil Mi-17 အလတ္စားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကို ရုရွားႏိုင္ငံမွ ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႔အရပ္ရပ္ရွိ စစ္တပ္မ်ားႏွင့္ အရပ္ဖက္မ်ားတြင္မက်န္ ဘက္စံုသံုး ရဟတ္ယာဥ္အျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ႀကားလ်က္ရွိပါတယ္....။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)ဟာလည္း Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္မ်ိဳးကြဲမ်ားကို တပ္မေတာ္(ေလ)၏ လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ၁၉၉၅ခုႏွစ္မ်ားမွ စတင္ကာ
ဝယ္ယူျဖည့္တင္းခ့ဲတယ္လို႔ သိရပါတယ္....။ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတာဝန္မ်ားအျပင္ စစ္ဆင္ေရးအရလိုအပ္ပါကလည္း အသံုးျပဳႏိုင္တ့ဲ ရဟတ္ယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္...။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ) အေနျဖင့္ အစီးေရ မည္မွ်တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသလည္းဆိုတာ မသိရပင္မ့ဲ Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္ရ့ဲ မ်ိဳးကြဲတခ်ိဳ႔ကိုေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တို႔အေနႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေစရန္ ေလ့လာရင္း တင္ျပေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ....။
Mil Mi-17S (သို႔) Mi-172 VIP Version
Mi-17S (သို႔) Mi-172 VIP Version ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကို အထူးမြမ္းမံထားသည့္ အတြင္းခန္းအျပင္အဆင္မ်ားအျပင္ ေခတ္မွီနည္းစနစ္မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္ဟု သိရပါတယ္...။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ တပ္မေတာ္(ေလ) အေနႏွင့္ VIP ရဟတ္ယာဥ္ (၂)စင္း ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးျဖစ္သည္ဟု ယူဆရပါတယ္....။
အထက္က ပံုမွာျမင္ေတြ႔ရတ့ဲ VIP ရဟတ္ယာဥ္ကေတာ့ မၾကာေသးခင္ကဘဲ တပ္ေတာ္ဝင္ထားတ့ဲ ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္းျဖစ္ပါတယ္....။
Mi-17-S (သို႔) Mi-17 MD 1995 VIP Version
Mi-17 MD 1995 အေနျဖင့္ ပံုေကာင္းေကာင္းမရွိေသးပါသျဖင့္ အနည္းငယ္မႈန္ဝါးေနပါသည္...။ နာဂစ္ကာလအတြင္းတြင္ ေတြ႔ရေသာ Mi-17 MD 1995 အမ်ိဳးအစား ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္း ျဖစ္ပါသည္...။
Mi-17 MD 1995 ႏွင့္ 1996 အမ်ိဳးစားတို႔အၾကား ကြဲျပားမႈကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္...။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)ရွိ Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္ မ်ိဳးကြဲမ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကလွ်က္ရွိၿပီး ေလထီးစစ္သည္မ်ား၏ ေလ့က်င့္ျခင္း၊ အေျမာက္ခ်ိတ္ဆြဲပ်ံသန္းျခင္းမ်ားအျပင္ ေရွ႔တန္းစစ္ဆင္ေရး တာဝန္မ်ားကိုလည္း ေက်ျပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္းကို မိမိတို႔ အဖြဲ႔အေနျဖင့္ တင္ဆက္ေပးလုိက္ရပါသည္ခင္ဗ်ာ...။
အေျမာက္ခ်ိတ္ဆြဲပ်ံသန္းျခင္း ေလ့က်င့္ခန္း ေဆာက္ရႊက္ေနစဥ္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ အထူးတပ္ဖြဲ႔ (သို႔) ေလထီးတပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ား၏ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခု
ပံုကိုးကား- တပ္မေတာ္(ေလ) အစီအစဥ္မ်ား
Mil Mi-17 အလတ္စားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကို ရုရွားႏိုင္ငံမွ ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႔အရပ္ရပ္ရွိ စစ္တပ္မ်ားႏွင့္ အရပ္ဖက္မ်ားတြင္မက်န္ ဘက္စံုသံုး ရဟတ္ယာဥ္အျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ႀကားလ်က္ရွိပါတယ္....။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)ဟာလည္း Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္မ်ိဳးကြဲမ်ားကို တပ္မေတာ္(ေလ)၏ လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ၁၉၉၅ခုႏွစ္မ်ားမွ စတင္ကာ
ဝယ္ယူျဖည့္တင္းခ့ဲတယ္လို႔ သိရပါတယ္....။ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတာဝန္မ်ားအျပင္ စစ္ဆင္ေရးအရလိုအပ္ပါကလည္း အသံုးျပဳႏိုင္တ့ဲ ရဟတ္ယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္...။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ) အေနျဖင့္ အစီးေရ မည္မွ်တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသလည္းဆိုတာ မသိရပင္မ့ဲ Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္ရ့ဲ မ်ိဳးကြဲတခ်ိဳ႔ကိုေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္တို႔အေနႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေစရန္ ေလ့လာရင္း တင္ျပေပးသြားပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ....။
Mil Mi-17S (သို႔) Mi-172 VIP Version
Mi-17S (သို႔) Mi-172 VIP Version ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကို အထူးမြမ္းမံထားသည့္ အတြင္းခန္းအျပင္အဆင္မ်ားအျပင္ ေခတ္မွီနည္းစနစ္မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္ဟု သိရပါတယ္...။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ တပ္မေတာ္(ေလ) အေနႏွင့္ VIP ရဟတ္ယာဥ္ (၂)စင္း ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးျဖစ္သည္ဟု ယူဆရပါတယ္....။
အထက္က ပံုမွာျမင္ေတြ႔ရတ့ဲ VIP ရဟတ္ယာဥ္ကေတာ့ မၾကာေသးခင္ကဘဲ တပ္ေတာ္ဝင္ထားတ့ဲ ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္းျဖစ္ပါတယ္....။
Mi-17-S (သို႔) Mi-17 MD 1995 VIP Version
Mi-17-1V Gunship Version
ေနာက္ထပ္ေဖာ္ျပေပးမယ့္ ရဟတ္ယာဥ္အမ်ိဳးစားကေတာ့ စစ္ဘက္သံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ လက္နက္တပ္ဆင္ထားႏိုင္တ့ဲ Mi-17-1V ရဟတ္ယာဥ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ အင္ဂ်င္ပိုင္းအေနျဖင့္ Klimov TV3-117VM အင္ဂ်င္ကို အသံုးျပဳထားၿပီး Mi-8MTV-1 အမ်ိဳးစားရ့ဲ Export Version ျဖစ္ပါတယ္...။
Mi-171Sh (သို႔) Mi-17-1V အဆင့္ျမွင့္တင္ထားျခင္းေလာ..
အထက္ပါပံုမွာေတြ႔ရတ့ဲ အခ်က္လက္မ်ားအရ Mi-17-1V လို႔ သတ္မွတ္ထားပင္မ့ဲ ထူးျခားတ့ဲ အခ်က္လက္တခ်ိဳ႔ေၾကာင့္ အဆင့္ျမွင့္တင္ထားသည့္ Mi-17-1V ဘဲလား.. Mi-171Sh လားဆိုတာကေတာ့ မသိရေသးပါဘူး...။ ကၽႊန္ေတာ္တို႔ရ့ဲ အားနည္းခ်က္သာလွ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ာ....။
MI-17 MD Versions
ေနာက္အမ်ိဳးစားကေတာ့ Mi-17 MD အုပ္စုထဲက (၂)မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္....။ Mi-17 MD မ်ိဳးကြဲမ်ားအနက္ တပ္မေတာ္(ေလ)တြင္ အသံုးျပဳသည့္ အမ်ိဳးစားမ်ားကေတာ့ Mi-17 MD 1995 ႏွင့္ Mi-17 MD 1996 တို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္....။
Mi-17 MD 1995 အေနျဖင့္ ပံုေကာင္းေကာင္းမရွိေသးပါသျဖင့္ အနည္းငယ္မႈန္ဝါးေနပါသည္...။ နာဂစ္ကာလအတြင္းတြင္ ေတြ႔ရေသာ Mi-17 MD 1995 အမ်ိဳးအစား ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္း ျဖစ္ပါသည္...။
Mi-17 MD 1995 ႏွင့္ 1996 အမ်ိဳးစားတို႔အၾကား ကြဲျပားမႈကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္...။
Mi-17 MD 1996 အမ်ိဳးအစား ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္းအား ေတြ႔ရစဥ္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)ရွိ Mi-17 ရဟတ္ယာဥ္ မ်ိဳးကြဲမ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကလွ်က္ရွိၿပီး ေလထီးစစ္သည္မ်ား၏ ေလ့က်င့္ျခင္း၊ အေျမာက္ခ်ိတ္ဆြဲပ်ံသန္းျခင္းမ်ားအျပင္ ေရွ႔တန္းစစ္ဆင္ေရး တာဝန္မ်ားကိုလည္း ေက်ျပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္းကို မိမိတို႔ အဖြဲ႔အေနျဖင့္ တင္ဆက္ေပးလုိက္ရပါသည္ခင္ဗ်ာ...။
အေျမာက္ခ်ိတ္ဆြဲပ်ံသန္းျခင္း ေလ့က်င့္ခန္း ေဆာက္ရႊက္ေနစဥ္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ အထူးတပ္ဖြဲ႔ (သို႔) ေလထီးတပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ား၏ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခု
ပံုကိုးကား- တပ္မေတာ္(ေလ) အစီအစဥ္မ်ား