ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ (ေလ)ရွိ အေမာင္းသင္တိုက္ေလယာဥ္၊ အေပါ့စားတိုက္ေလယာဥ္မ်ားအနက္ ယခင္ ယူဂိုဆလပ္ဗီးယားႏိုင္ငံထုတ္ ဂ်ီ-၄ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ တပ္မေတာ္ (ေလ)တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ၿပီး မၾကာမွီကပင္ အဆင့္ျမွင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ခ့ဲေသးသည္ဟု သိရပါသည္။ တပ္မေတာ္ (ေလ)တြင္ အနည္းဆံုး ၆စင္း လက္ရွိတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည္ဟု ယူဆရပါသည္။
ျမန္မာ့ေဝဟင္တြင္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနေသာ ဂ်ီ-၄ တိုက္ေလယာဥ္မွ ျမင္ကြင္း
အေမာင္းသင္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ား
ဂ်ီ-၄ တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္း အေမာင္းသင္ေလ့က်င့္ေနစဥ္
ႏိုင္ငံျခားမွ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ
တိုက္ပြဲဝင္ ေလ့က်င့္ခန္း ေဆာင္ရႊက္ေနစဥ္
အေပါ့စားတိုက္ေလယာဥ္၏ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ လက္နက္စနက္မ်ား
အစပိုင္းတြင္ တိုက္ေလယာဥ္မွယူမႈမွာ အစီးေရ ၂၀ အထိဟု သိရေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ (ဆားဗီယားျပည္တြင္းစစ္) ယူဂိုဆလပ္ဗီးယားအေနျဖင့္ ၆စင္းသာ တင္ပို႔ႏိုင္ခ့ဲသည္ဟု သိရပါသည္...။ ထို႔ျပင္ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရး စက္ရံုသည္လည္း စစ္ေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းခ့ဲရသည္ဟု သိရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မတိုင္မွီ ၁၉၉၀ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ ေလသူရဲမ်ားသည္ နာမည္ေက်ာ္ ဆာယာဂ်ီဗို အနီးရွိ Rajlovac တြင္ တိုက္ေလယာဥ္အေမာင္းသင္တန္း နာရီ (၅၀) သင္တန္းတက္ခ့ဲရသည္ဟု ဆိုပါသည္။
(ေက်းဇူးျပဳၿပီး အခုခ်ိန္မွစ၍ C-Box တြင္ ရိုင္းဆိုင္းစြာေျပာဆို၊ဆဲဆိုျခင္းမ်ား မျပဳၾကပါရန္ ေတာင္းဆိုရပါသည္... ဆက္လက္ေျပာဆိုသူရွိပါက မည္သူ႔စာပိုဒ္ကို မဆိုျပန္ဖ်က္မည္ျဖစ္ပါသည္.... မည္သူမဆိုလႊတ္လပ္စြာ ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏႊးႏိုင္ေစရန္ ရည္ရႊယ္၍ ဖြင့္ထားသည့္ နည္းတူ အျမင္မ်ား၊အေတြးအေခၚမ်ားအား တံတိုင္းမခတ္ထားခ်င္လို႔ပါ ခင္ဗ်ာ.... အားလံုးကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္....။)
ပံုတခ်ိဳ႔အား-(http://www.mycity-military.com) မွကူးယူထားပါသည္။
ကိုmm ေရ(၁)ခုေတာ့ေထာက္ျပပါရေစ ယူဂိုဆလားဗီးယားက ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု၀င္ႏုိင္ငံေယာင္းမဟုတ္ပါဘူး အေရွ႕ ၀ါေဆာစစ္အုပ္စုထဲေတာင္မ၀င္ခဲ့တဲ့ ဘက္မလိုက္ႏုိင္ငံပါ မွားတာရွိရင္ေတာင္းပန္ပါတယ္ ေလးစားလ်က္
ReplyDeleteဟုတ္ပါတယ္အစ္ကို..။ အစ္ကိုေျပာတာမွန္ပါတယ္..။ ဆိုဗီယက္ႏိုင္ငံေတြက
DeleteArmenia, Azerbaijan, Belarus, Estonia, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Latvia, Lithuania, Moldova, Russia, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine, နဲ႔ Uzbekistan
တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္အစ္ကို..။
ပ်ံသန္းရင္း ပဲခူးရိုးမ မိုးတိမ္ေတာင္ထဲ တအုပ္လံုး(၆ စင္းၿဖစ္မယ္ထင္တယ္) ပ်က္က်တာ ဒီေလယာဥ္ေတြလားဗ်ာ... တကယ္သံုးလို ့ေကာင္းတယ္ လို ့ ေၿပာသံၾကားဖူးတယ္... ႏွေၿမာစရာၾကီးဗ်ာ....
ReplyDeleteKO Taunghttun..I think the planes you talking about are T-33 shooting star (US made). I think MAF received about 22 of them, they can be armed to teeth but the main problem was short runways in Myanmar. Plane had to carry external fuel tank to stay over the target.
ReplyDeleteဟုတ္က့ဲဗ်ာ ကၽႊန္ေတာ္အမွတ္မွားလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္... ေက်းဇူးပါဘဲဗ်ာ... ျပန္ျပဳင္လိုက္ပါ့မယ္
ReplyDeleteကို ေတာက္ထြန္း၊ ရိုးမမွာ အုပ္ဖြဲ႔လိုက္ ေတာင္ခပန္းနဲ႔တိုက္မိပ်က္က်တာဒီေလယာဥ္မဟုတ္ပါဘူး၊ T-33 (T-Bird)ပါ။ ေတာင္ခပန္းမွာ စြပ္ေၾကာင္းႀကီးငါးခုနဲ႔ စြပ္ေၾကာင္းႀကီးေတြရဲ႔ထိပ္မွာ မီးခိုးတန္းႀကီးငါးခုကို ေနာက္တစ္ေန႔မွ ေရာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႔ကေတြ႔ရပါတယ္။ မိုးသက္မုန္တိုင္းၾကားမွာ ေျမျပင္နဲ႔တစ္ကြ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီးေတာင္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ခက္ခဲလွတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ ေတြ႔ရတဲ့ စြပ္ေၾကာင္းမ်ားဟာ အကြာအေ၀းညီညာလွတာကို ေတြ႔ရတယ္တဲ့။ ေလသူရဲမ်ားရဲ႔ ပ်ံသန္းမႈစြမ္းရည္နဲ႔ ေသအတူရွင္မကြာ အုပ္ဖြဲ႔ေခါင္းဆာင္ေနာက္မွာ တစ္သားတည္းလိုက္ပါ ပ်ံသန္းခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းလွပါတယ္။ တြက္ခ်က္မႈ အနည္းငယ္ ေပျမင့္တက္ခဲ့ရင္ေတာင္လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မွာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္အမွတ္မမွားဘူးဆိုရင္ ပန္းတင္ေတာင္ေၾကာမွာပါခင္ဗ်ား။
ReplyDeleteအရြယ္အစားနဲ. ဒီဇိုင္းေတြက k-8 ေတြနဲ.ဆင္သလိုပဲေနာ္
ReplyDeleteSuper Galap G-4 သိပ္ေကာင္းတဲ့ COIN (counter insurgency warfare) အတြက္အလြန္သင့္ေတာ္တဲ့ အျပင္ အသံထက္ျမန္တို္က္ေလယာဥ္ေျပာင္းလဲမႈ သင္တန္းေတြမွာလည္း ေလ့က်င့္ေရးအသံုးျပဳႏုိင္တယ္လို႕ၾကားဖူးပါတယ္
ReplyDeleteေက်းဇူးပါဗ်ာ... ေၿပာၿပၾကတဲ့ အတြက္.... စကားမစပ္ ေရတပ္သေဘာႍက်င္းက ဘာလို ့ ကုန္တင္ သေဘာႍေတြ မထုတ္လဲ ဗ်... ေသခ်ာ ပံုစံ ထုတ္ထားရင္ အေရးၾကံဳရင္ mi 35 ၁စီး ၂စီး တင္လို ့ရရင္ မဆိုးဘူးေနာ္.... ဒါဆို ဘဂၤလားလို ႏိုင္ငံ လွဲ့ ၾကည့္စရာမလို ေတာ့ဘူး...
ReplyDeleteYes, Ko Sanaythar. It was in 1974 when these T birds (T-33) were lost and BAF at time lost some of it's most experienced pilots.
ReplyDeleteIf we look at G-4s, they are one of the most reliable COIN aircrafts I ever seen. During former Yugoslavia civil war a serbian G-4 attacking Croatian targets was struck by a shoulder fired anti-aircraft missile and managed reach back to home airbase (ref http://wn.com/Golubovci_Airbase). This little beast will have no chance of surviving if it wasn't for it's robust design and Rools Royce Viper engines.
We can say that K-8 is a substitute for G-4s however they carry lower payloads and has less reliable engines than G-4s. The advantage it has over G-4 is K-8 has digital cockpit where the earlier is analog.
Thanks for knowledge-full message, ko Zeus.
ReplyDeleteျမန္မာေတြကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့စစ္လက္နက္ေတြကို ယခုထက္ပိုမိုေဖာ္ျပေပးေစလိုပါတယ္ က်ေနာ္ၾကားဘူးသေလာက္ေတာ့ျမန္မာနိင္ငံဟာ ကမၻာမွာဘယ္နိင္ငံမွမမီွတဲ့ စစ္လက္နက္ရိွပါတယ္တဲ့ မွန္ရင္ေဖာ္ျပေပးေစလိုပါတယ္
ReplyDeleteG-4ေတြကယခု၄စင္းသာပ်ံသန္းႏိုင္ျပီးပုသိမ္ေလတပ္စခန္းမွာမွာဗံုးက်ဲေလယာဥ္အုပ္အျဖစ္ထား၇ွိတပ္စြဲထားပါတယ္။က်န္ႏွစ္စင္းမွာလံုး၀ပ်ံသန္းမရေတာ့သည့္အေနအထားေၾကာင့္အနားေပးျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ReplyDeleteWhat I like best of this aircraft is its agility and the Rolls-Royce Viper engine.
ReplyDeleteI think the Chinese K8 looks similar and its engine is also good (Garrett TFE731-2A-2A turbofan or Chinese WS-11)