(Myanmar Military Facebook Page တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အား ျပန္လွည္ ကူးယူးေဖာ္ျပေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အနာဂါတ္ တပ္မေတာ္(ေလ)အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္သည့္ တိုက္ေလယာဥ္အမ်ိဳးစားျဖစ္ပါသည္။)
အပိုင္း (၁)
----------------
JF-17 သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ား
-------------------------- -------------------------- --
JF-17 (သို႔) FC-1 ဟာ တရုတ္ ခ်န္ဒူးကုမၸဏီႏွင့္ အေမရိကန္ ဂရြမ္းမန္း ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည့္ တရုတ္ J-7 (MIG-21) / ျပည္ပတင္ပို႔အမည္ F-7 အား အဆင့္ျမွင့္တင္မည့္ Super-7 အစီအစဥ္မွ အစျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါအစီအစဥ္တြင္
- J-7 ၏ အင္ဂ်င္ေလဝင္ေပါက္ကို ေလယာဥ္ဦးမွ ေလယာဥ္၏ေဘးသို႔ ပို႔ကာ ေလယာဥ္ဦးအား ေရဒါအၾကီးစားတပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ အလံုပိတ္ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊
- ေလယာဥ္၏ အင္ဂ်င္ႏွင့္ ပ်ံသန္းေရးကိရိယာမ်ားအား အေနာက္ႏိုင္ငံလုပ္ပစၥည္းမ်ာ းျဖင့္ အစားထုိးေပးျခင္း
စသည့္ အဆင့္ျမွင့္တင္မႈမ်ား ပါဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၈၆-ခုႏွစ္မွာ အဲဒီအစီအစဥ္အတြက္ အေမရိကန္ႏွင့္ တရုတ္တို႔စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ ့ၾကေသာ္လည္း၊ ၁၉၉၀-ခုႏွစ္မွာေတာ့ အေနာက္အုပ္စု၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင္ ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိ သည့္ အဆိုပါအစီအစဥ္လည္း ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ပါတယ္။
၁၉၉၉-ခုႏွစ္မွာေတာ့ ခ်န္ဒူးကုမၸဏီဟာ Super-7 Project ကို FC-1 အျဖစ္၎တစ္ဦးတည္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး၊ ၎ႏွစ္မွာပင္ တရုတ္နဲ႔ ပါကစၥတန္တို႔ဟာ တစ္ဘက္ကို ၅၀% ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။ ရုရွား မီကိုယန္ကုမၸဏီကလည္း ေထာက္ပံ႔မႈအခ်ိဳ႕ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေရွ႕ေျပးပံုစံျဖစ္တဲ့ FC-1 ဟာ ၂၀၀၃-ခုႏွစ္ေမလမွာ ပြဲထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅-ခုႏွစ္အထိ စမ္းသပ္မႈအၾကိမ္ၾကိမ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးစမ္းသပ္ပံု စံ
၃-စီးထုတ္လုပ္ခဲ့ကာ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာေတာ့ ထုတ္လုပ္ေရးကို
စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ စတင္ထုတ္လုပ္ခ်ိန္ (၂၀၀၉)ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္
(၁၅)စီးႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္
(၃၀)စီးႏႈန္းထုတ္လုပ္ႏိုင္ရ န္ ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိပါတယ္။ ပါကစၥတန္ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးစ က္ရံု (PAC) က ေလယာဥ္ကုိယ္ထည္၏ ၅၈% ကိုထုတ္လုပ္ေပးလွ်က္ရွိၿပီး ၊ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ကိုေတာ့ တရုတ္ျပည္မွ ျပဳလုပ္တပ္ဆင္ေပးပါတယ္။
၂၀၀၇-ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ပထမဆံုး JF-17 (၂)စီးကို ပါကစၥတန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္တြင္ ေနာက္ထပ္ (၆)စီး ထပ္မံပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မူလထုတ္လုပ္သည့္ (၅၀)စီးကို Block-I အျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး၊ ဒုတိယအသုတ္ျဖစ္သည့္ အစီး (၅၀) ကိုမူ အနည္းငယ္အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့ၿ ပီး
Block-II အျဖစ္ဆက္လက္ထုတ္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါကစၥတန္ေလတပ္အေနျဖင့္
စုစုေပါင္း (၂၅၀)စီး မွာယူထားၿပီး၊ ၂၀၁၂-ခုႏွစ္အထိ ပထမအသုတ္ Block-I အစီး
(၅၀) လက္ခံရရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ထုတ္လုပ္မည့္ Block-II အစီး (၅၀)ကို
၂၀၁၃-ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ထုတ္လုပ္ၿပီး၊ ၂၀၁၄-ခုႏွစ္ ေမလ ႏွင့္ ဇြန္လအတြင္း
စတင္လက္ခံရရွိမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ ၂၀၁၆-ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ Block-III
ကို စတင္ထုတ္လုပ္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
----------------
JF-17 သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ား
--------------------------
JF-17 (သို႔) FC-1 ဟာ တရုတ္ ခ်န္ဒူးကုမၸဏီႏွင့္ အေမရိကန္ ဂရြမ္းမန္း ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည့္ တရုတ္ J-7 (MIG-21) / ျပည္ပတင္ပို႔အမည္ F-7 အား အဆင့္ျမွင့္တင္မည့္ Super-7 အစီအစဥ္မွ အစျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါအစီအစဥ္တြင္
- J-7 ၏ အင္ဂ်င္ေလဝင္ေပါက္ကို ေလယာဥ္ဦးမွ ေလယာဥ္၏ေဘးသို႔ ပို႔ကာ ေလယာဥ္ဦးအား ေရဒါအၾကီးစားတပ္ဆင္ႏိုင္ရန္
- ေလယာဥ္၏ အင္ဂ်င္ႏွင့္ ပ်ံသန္းေရးကိရိယာမ်ားအား အေနာက္ႏိုင္ငံလုပ္ပစၥည္းမ်ာ
စသည့္ အဆင့္ျမွင့္တင္မႈမ်ား ပါဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၈၆-ခုႏွစ္မွာ အဲဒီအစီအစဥ္အတြက္ အေမရိကန္ႏွင့္ တရုတ္တို႔စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ
၁၉၉၉-ခုႏွစ္မွာေတာ့ ခ်န္ဒူးကုမၸဏီဟာ Super-7 Project ကို FC-1 အျဖစ္၎တစ္ဦးတည္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး၊ ၎ႏွစ္မွာပင္ တရုတ္နဲ႔ ပါကစၥတန္တို႔ဟာ တစ္ဘက္ကို ၅၀% ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။ ရုရွား မီကိုယန္ကုမၸဏီကလည္း ေထာက္ပံ႔မႈအခ်ိဳ႕ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေရွ႕ေျပးပံုစံျဖစ္တဲ့ FC-1 ဟာ ၂၀၀၃-ခုႏွစ္ေမလမွာ ပြဲထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅-ခုႏွစ္အထိ စမ္းသပ္မႈအၾကိမ္ၾကိမ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးစမ္းသပ္ပံု
၂၀၀၇-ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ပထမဆံုး JF-17 (၂)စီးကို ပါကစၥတန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္တြင္ ေနာက္ထပ္ (၆)စီး ထပ္မံပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။
FC-1/JF-17 ကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊
အီရန္၊ အီဂ်စ္ႏွင့္ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွ ၎တို႔၏ F-5, Dassault
Mirage III-5, Shenyang J-6, MIG-21/F-7, Nanchang Q-5 / A-5 မ်ားေနရာတြင္
အစားထိုးရန္အတြက္ ဝယ္ယူရန္ စိတ္ဝင္စားလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
ေရဒါ
-----
တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ KLJ-7E M-PESA ေရဒါကိုတပ္ဆင္ထားၿပီး 3m2 အရြယ္ရွိ ပစ္မွတ္ကို ၇၅-ကီလိုမီတာထိလည္းေကာင္း၊ 5m2 အရြယ္ရွိ ပစ္မွတ္ကို ၈၅-ကီလိုမီတာထိလည္းေကာင္း ေထာက္လွမ္းရွာေဖြႏိုင္သည္။ ပစ္မွတ္ (၄၀)ကို ေထာက္လွမ္းႏိုင္ၿပီး၊ ၎တို႔ထဲမွာ (၁၀)ခုကို ေျခရာခံကာ၊ ပစ္မွတ္ (၂)ခုကို တစ္ၿပိဳင္တည္း တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
-----
တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ KLJ-7E M-PESA ေရဒါကိုတပ္ဆင္ထားၿပီး 3m2 အရြယ္ရွိ ပစ္မွတ္ကို ၇၅-ကီလိုမီတာထိလည္းေကာင္း၊ 5m2 အရြယ္ရွိ ပစ္မွတ္ကို ၈၅-ကီလိုမီတာထိလည္းေကာင္း ေထာက္လွမ္းရွာေဖြႏိုင္သည္။ ပစ္မွတ္ (၄၀)ကို ေထာက္လွမ္းႏိုင္ၿပီး၊ ၎တို႔ထဲမွာ (၁၀)ခုကို ေျခရာခံကာ၊ ပစ္မွတ္ (၂)ခုကို တစ္ၿပိဳင္တည္း တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
ေလယာဥ္ေမာင္ခန္းႏွင့္ ပ်ံသန္းေရးစနစ္မ်ား (Cockpit & Avionic)
-------------------------- -------------------------- -----------
--------------------------
JF-17 တြင္ (MIL-STD-1553B) Multi-Bus System ကိုအေျခခံထားသည့္ mission
computer (၂)လံုး ပါဝင္ၿပီး၊ စနစ္၏အဓိကအပိုင္းျဖစ္သည့္ 32-bit Weapon &
Mission management Computer (WMMC) ဟာ mission computations, flight
management, reconfiguration / redundancy management and in-flight system self-test စသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို လွ်င္ျမန္စြာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြ မ္းရွိပါတယ္။
လမ္းညႊန္စနစ္မ်ား (Navigation) -- INS ႏွင့္ GPS လမ္းညႊန္စနစ္မ်ား [Hybrid inertial navigation system (INS) and global positioning system (GPS)]
ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ (Communications) -- အီလက္ထရြန္နစ္တန္ျပန္ေႏွာက္ ယွက္မႈကို
ခံႏိုင္ရည္ရွိသည့္ Data-Link Channel (၂)ခု ပါဝင္ပါတယ္ [Independent data
link with two Independent wide-band radios with anti-jamming
capabilities]
အီလက္ထရြန္နစ္စစ္ဆင္ေရးစနစ္ မ်ား (Electronic warfare (EW)) -- Self production jammer, missile approach
warning system, radar warning receiver (RWR), chaff & flare dispenser
ရန္သူမိတ္ေဆြခြဲျခားစနစ္ (Identification of Friend and foe (IFF)) -- ျမင္ကြင္းလြန္အေျခအေနတြင္ပင ္ ရန္သူမိတ္ေဆြခြဲျခာႏိုင္သည္ ့စနစ္ (IFF interrogator for target verification at the BVR range)
‘Glass’ cockpit -- (၆" x ၈") Multifunction Colour Displays (MFD) (၃)ခု ႏွင့္
built-in symbol generation capability ပါဝင္သည့္ smart Heads-Up Display (HUD) တပ္ဆင္ထားပါၿပီး HOTAS စနစ္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
ပစ္မွတ္လမ္းညႊန္စနစ္ (Targeting System) -- Laser Designator and Targeting Pod (LDTP) ကိုခ်ိတ္ဆြဲ၍ ေန႔/ ည ရာသီမေရြးတိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ပါတယ္။
လက္နက္တပ္ဆင္ႏိုင္မႈ
-----------------------
ေလယာဥ္တြင္ လက္နက္ပစ္စင္မ်ားအျဖစ္ ကိုယ္ထည္ေအာက္တြင္ (၁)ေနရာ၊ ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ေအာက္တြင္ (၂)ခုစီ (၄)ေနရာ ႏွင့္ ေတာင္ပံထိပ္ႏွစ္ဘက္တြင္ (၁)ခုစီ (၂)ေနရာ၊ စုစုေပါင္း လက္နက္ပစ္စင္ (၇)ေနရာ ရွိၿပီး၊ လက္နက္အေလးခ်ိန္ (၃၇၀၀)ကီလိုဂရမ္ ထိသယ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတ ယ္။ GSh-23 ၂၃-မမ ေျပာင္းႏွစ္လက္တြဲစက္အေျမာက ္တစ္လက္တပ္ဆင္ထားၿပီး၊ GSh-30 ၃၀-မမ ေျပာင္းႏွစ္လက္တြဲစက္အေျမာက ္ကိုလည္း ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။
JF-17 တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ PL-12/ SD-10 Active Radar Homing တာလတ္ျမင္ကြင္းလြန္ေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံ (၄)လံုးထိတပ္ဆင္ပစ္ခတ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ထိပ္နဲ႔ ေတာင္ပံေအာက္အစြန္(၂)ေနရာတြ င္ တာတိုေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံ (၆)လံုးထိ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ တာတိုေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံမ်ားအျ ဖစ္ AIM-9P, PL-5, PL-7, PL-8, PL-9 တို႔ကိုတပ္ဆင္ႏိုင္စြမ္းရွိ ပါတယ္။
လမ္းညႊန္စနစ္မ်ား (Navigation) -- INS ႏွင့္ GPS လမ္းညႊန္စနစ္မ်ား [Hybrid inertial navigation system (INS) and global positioning system (GPS)]
ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ (Communications) -- အီလက္ထရြန္နစ္တန္ျပန္ေႏွာက္
အီလက္ထရြန္နစ္စစ္ဆင္ေရးစနစ္
warning system, radar warning receiver (RWR), chaff & flare dispenser
ရန္သူမိတ္ေဆြခြဲျခားစနစ္ (Identification of Friend and foe (IFF)) -- ျမင္ကြင္းလြန္အေျခအေနတြင္ပင
‘Glass’ cockpit -- (၆" x ၈") Multifunction Colour Displays (MFD) (၃)ခု ႏွင့္
built-in symbol generation capability ပါဝင္သည့္ smart Heads-Up Display (HUD) တပ္ဆင္ထားပါၿပီး HOTAS စနစ္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
ပစ္မွတ္လမ္းညႊန္စနစ္ (Targeting System) -- Laser Designator and Targeting Pod (LDTP) ကိုခ်ိတ္ဆြဲ၍ ေန႔/
လက္နက္တပ္ဆင္ႏိုင္မႈ
-----------------------
ေလယာဥ္တြင္ လက္နက္ပစ္စင္မ်ားအျဖစ္ ကိုယ္ထည္ေအာက္တြင္ (၁)ေနရာ၊ ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ေအာက္တြင္ (၂)ခုစီ (၄)ေနရာ ႏွင့္ ေတာင္ပံထိပ္ႏွစ္ဘက္တြင္ (၁)ခုစီ (၂)ေနရာ၊ စုစုေပါင္း လက္နက္ပစ္စင္ (၇)ေနရာ ရွိၿပီး၊ လက္နက္အေလးခ်ိန္ (၃၇၀၀)ကီလိုဂရမ္ ထိသယ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတ
JF-17 တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ PL-12/
ေျမျပင္တိုက္ခိုက္ေရးအတြက္ ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုးမ်ားကို
သယ္ေဆာင္ၾကဲခ်ႏိုင္ၿပီး၊ C-802 သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံ (၃) လံုးကိုလည္း
သယ္ေဆာင္ပစ္ခတ္ႏိုင္စြမ္းရွ ိပါတယ္။ သမားရိုးက်ဗံုးမ်ားႏွင့္ ဒံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ားလည္း သယ္ေဆာင္ပစ္ခတ္ႏိုင္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္
--------
ၤFC-1/JF-17 တြင္ ရုရွားထုတ္ MIG-29 တြင္အသံုးျပဳလွ်က္ရွိသည့္ RD-33 အင္ဂ်င္မွ ဆင္းသက္လာသည့္ Kilmov RD-93 တာဘိုဖန္အင္ဂ်င္တစ္လံုး တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ RD-93 ကိုအေျခခံတည္ေဆာက္ထားသည့္ တရုတ္ထုတ္ WS-13 အင္ဂ်င္ျဖင့္ အစားထိုး တပ္ဆင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
အင္ဂ်င္
--------
ၤFC-1/JF-17 တြင္ ရုရွားထုတ္ MIG-29 တြင္အသံုးျပဳလွ်က္ရွိသည့္ RD-33 အင္ဂ်င္မွ ဆင္းသက္လာသည့္ Kilmov RD-93 တာဘိုဖန္အင္ဂ်င္တစ္လံုး တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ RD-93 ကိုအေျခခံတည္ေဆာက္ထားသည့္ တရုတ္ထုတ္ WS-13 အင္ဂ်င္ျဖင့္ အစားထိုး တပ္ဆင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
JF-17 Block-II
---------------
JF-17 Block-II တြင္ datalink communication ပါဝင္လာၿပီး၊ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္စခန္းမ်ား ၊ ေဝဟင္ႀကိဳတင္သတိေပးေလယာဥ္မ် ားႏွင့္
အျခားအမ်ိဳးအစားတူ datalink တပ္ဆင္ထားသည့္ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ
သတင္းအခ်က္အလက္ ဖလွယ္ႏိုင္သည့္အတြက္ situation awareness
ကိုပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္ ။ ထို႔ျပင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ AESA ေရဒါ၊ ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္ႏွင့္ အီလက္ထရြန္နစ္စစ္ဆင္ေရးကိရိ ယာမ်ား ထပ္မံျဖည့္စြက္ ထည့္သြင္းမယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
မူလေလယာဥ္၏ ဦးေခါင္းမွာ AESA ေရဒါအား ထည့္သြင္းရန္ ေနရာမလံုေလာက္သည့္အတြက္ ေလယာဥ္ဦးေခါင္းကို ပံုစံေျပာင္းျခင္း၊ ေရဒါျဖတ္ပိုင္းပံုရိပ္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ Airframe အားပံုစံေျပာင္းျခင္းတို႔ကိ ု ထပ္မံျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရဒါလိႈင္းစုပ္ေဆး (Radar Absorbing Material) သုတ္လိမ္းျခင္း၊ ေရဒါပံုရိပ္ျပန္မႈနည္းပါသည္ ့ Cockpit Glass ကိုတပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို ေပါင္းစပ္သတၳဳ (Composite Material) ျဖင့္တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ကိုလ ည္း ထပ္မံျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
A-Darter Missile ႏွင့္ HMS ကို ဘရာဇီး/ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္းလွ်က္ရွိၿပီး၊ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ HMS ကိုလည္း တပ္ဆင္အသံုးျပဳမယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ IRST ကိုလည္း တပ္ဆင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ပါကစၥတန္ေလတပ္မွ Air Chief Marshall Rao Qamar Suleiman က အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပတို႔၏ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ ေရဒါ၊ ေဝဟင္စီးခ်င္းထိုးစြမ္းရည္၊ ျမင္ကြင္းလြန္တိုက္ပြဲဝင္စြ မ္းရည္မ်ား ျပည့္စံုၿပီး အဆိုပါတိုက္ေလယာဥ္မ်ား၏ သံုးခ်ိဳးတစ္ခ်ိဳးမွ်ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ရရွိႏိုင္တာ JF-17 ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ား
-------------------------- -----
---------------
JF-17 Block-II တြင္ datalink communication ပါဝင္လာၿပီး၊ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္စခန္းမ်ား
မူလေလယာဥ္၏ ဦးေခါင္းမွာ AESA ေရဒါအား ထည့္သြင္းရန္ ေနရာမလံုေလာက္သည့္အတြက္ ေလယာဥ္ဦးေခါင္းကို ပံုစံေျပာင္းျခင္း၊ ေရဒါျဖတ္ပိုင္းပံုရိပ္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ Airframe အားပံုစံေျပာင္းျခင္းတို႔ကိ
A-Darter Missile ႏွင့္ HMS ကို ဘရာဇီး/
ပါကစၥတန္ေလတပ္မွ Air Chief Marshall Rao Qamar Suleiman က အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပတို႔၏ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ ေရဒါ၊ ေဝဟင္စီးခ်င္းထိုးစြမ္းရည္၊
အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ား
--------------------------
Block-I/Block-II
ေလယာဥ္မွဴး - (၁)ဦး
အလ်ား - ၁၄-မီတာ / ၁၄.၉-မီတာ
ေတာင္ပံအလ်ား - ၈.၅-မီတာ / ၉.၄-မီတာ
ေတာင္ပံဧရိယာ - ၂၄.၄ စတုရန္းမီတာ
အျမင့္ - ၅.၁-မီတာ / ၄.၇-မီတာ
ေလယာဥ္သက္သက္အေလးခ်ိန္ - ၆၄၁၁-ကီလိုဂရမ္ / ၆၅၈၆-ကီလိုဂရမ္
ပံုမွန္ပ်ံတက္အေလးခ်ိန္ - ၉၁၀၀-ကီလိုဂရမ္ (ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ထိပ္ဒံုးမ်ာ းမပါ)
အမ်ားဆံုးပ်ံတက္ႏိုင္သည့္ အေလးခ်ိန္ - ၁၂၇၀၀-ကီလိုဂရမ္
ကိုယ္တြင္းေလာင္စာဆီ သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ - ၂၃၀၀-ကီလိုဂရမ္
ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္ - မပါဝင္
လက္နက္သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ - ၃၇၀၀-ကီလိုဂရမ္ / ၃၄၀၀-ကီလိုဂရမ္
အျမန္ႏႈန္း - အသံထက္ (၁.၆)ဆ အျမန္ႏႈန္း
အျမင့္ဆံုး တက္ေရာက္ႏိုင္သည့္အျမင့္ေပ - ၁၆၇၀၀-မီတာ / ၁၆၉၁၆-မီတာ
အေဝးဆံုးသြားေရာက္ႏိုင္သည့္ အကြာအေဝး - ၃၀၀၀-ကီလိုမီတာ / ၃၄၈၁-ကီလိုမီတာ
စစ္ဆင္ႏိုင္မႈအကြာအေဝး - ၁၃၅၀-ကီလိုမီတာ
ေလထဲတြင္ အၾကာဆံုးေနႏိုင္မႈ - ၃.၅-နာရီ
G Limit - -3g ~ +8g
လက္နက္ပစ္လႊတ္စင္ - ၇-ခု
Thrust - 0.79 / 0.95
ပ်ံတက္ႏႈန္း - 249 m/s
ပ်ံတက္ႏိုင္ရန္ ေျပးလမ္းလိုအပ္ခ်က္ - ၄၅၀-မီတာ
ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္ ေျပးလမ္းလိုအပ္ခ်က္ - ၇၅၀-မီတာ
တန္ဖိုး - အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ ~ ၂၀ သန္း / ၂၀ ~ ၂၅ သန္း
ေလယာဥ္မွဴး - (၁)ဦး
အလ်ား - ၁၄-မီတာ / ၁၄.၉-မီတာ
ေတာင္ပံအလ်ား - ၈.၅-မီတာ / ၉.၄-မီတာ
ေတာင္ပံဧရိယာ - ၂၄.၄ စတုရန္းမီတာ
အျမင့္ - ၅.၁-မီတာ / ၄.၇-မီတာ
ေလယာဥ္သက္သက္အေလးခ်ိန္ - ၆၄၁၁-ကီလိုဂရမ္ / ၆၅၈၆-ကီလိုဂရမ္
ပံုမွန္ပ်ံတက္အေလးခ်ိန္ - ၉၁၀၀-ကီလိုဂရမ္ (ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ထိပ္ဒံုးမ်ာ
အမ်ားဆံုးပ်ံတက္ႏိုင္သည့္ အေလးခ်ိန္ - ၁၂၇၀၀-ကီလိုဂရမ္
ကိုယ္တြင္းေလာင္စာဆီ သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ - ၂၃၀၀-ကီလိုဂရမ္
ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္ - မပါဝင္
လက္နက္သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ - ၃၇၀၀-ကီလိုဂရမ္ / ၃၄၀၀-ကီလိုဂရမ္
အျမန္ႏႈန္း - အသံထက္ (၁.၆)ဆ အျမန္ႏႈန္း
အျမင့္ဆံုး တက္ေရာက္ႏိုင္သည့္အျမင့္ေပ - ၁၆၇၀၀-မီတာ / ၁၆၉၁၆-မီတာ
အေဝးဆံုးသြားေရာက္ႏိုင္သည့္
စစ္ဆင္ႏိုင္မႈအကြာအေဝး - ၁၃၅၀-ကီလိုမီတာ
ေလထဲတြင္ အၾကာဆံုးေနႏိုင္မႈ - ၃.၅-နာရီ
G Limit - -3g ~ +8g
လက္နက္ပစ္လႊတ္စင္ - ၇-ခု
Thrust - 0.79 / 0.95
ပ်ံတက္ႏႈန္း - 249 m/s
ပ်ံတက္ႏိုင္ရန္ ေျပးလမ္းလိုအပ္ခ်က္ - ၄၅၀-မီတာ
ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္ ေျပးလမ္းလိုအပ္ခ်က္ - ၇၅၀-မီတာ
တန္ဖိုး - အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ ~ ၂၀ သန္း / ၂၀ ~ ၂၅ သန္း
>>> အပိုင္း(၂) သံုးသပ္ခ်က္က႑ကို မၾကာမီတင္ဆက္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ
#Ref
- http://www.pac.org.pk/
- http://pakmr.blogspot.com/
- Sino Defense Webpage
သံုးသပ္ခ်က္ရလဒ္ေတြက လံုးဝမေကာင္းပါ jh7 ကမွအမ်ားၾကီးသာအုန္းမယ္ ေက်းဇူးျပဳျပီး မဝယ္မိပါေစနဲ႕
ReplyDeletebetter than F5 freedom fighter
ReplyDeleteကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေလကတရုတ္သြားျပီေနာ္
ReplyDeleteေကာင္းပါတယ္...ဂရစ္ဖင္နဲ႔ဒီဇုိင္းတူတယ္...ဒါမဲ့ ေလယာဥ္က ဝန္အမ်ားၾကီးတင္နုိ္င္ျပီး..ျမင့္ျမင့္မျပန္နုိ္င္ဘူးလားလုိ႔..ျပီးေတာ့ အသံထက္ ၁.၆ ဆ ျမန္တယ္ေနာ္
ReplyDeleteJF-17 ကုိ ပုိၾကဳိက္တယ္..JH-7က ပုံစံေလးေလးၾကီးနဲ႔..ပါကစၥတန္နုိင္ငံကေတာင္ သုံးေနတာပဲ...က်ေတာ္တုိ႔လည္း ဝယ္သင့္တယ္...ေလာေလာဆယ္ K-8 အစြမ္းကို ဦးဂြမ္ေမာ္တုိ႕ အင္ဘန္လ တုိ႔ သိခဲ့ျပီ...က်ေနာ္အရမ္းၾကဳိက္တယ္ ဒီေလယာဥ္ဒီဇုိင္းကုိ ....ဒီေကာင္ဝယ္ျဖစ္ရင္ ဒီေကာင္ေတြနဲ႔ Mig-29 SMT ေတြကုိ မ်က္စိထဲျမင္ေယာင္မိေနတယ္ဗ်ာ......ျပီးေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြကုိလည္း ယူနီေဖာင္းေျပာင္းသင့္ျပီ
ReplyDeleteကာခ်ဳပ္ကိုအျကံေပးခ်င္ပါတယ္စစ္သားေတြရဲ႔အသက္ကိုတန္းဖိုးထားသင့္ပါတယ္ဒါေျကာင့္ယူနီေဖာင္းတို႔က်ည္ကာတို႔စက္သြယ္ေရးဆက္တို႔ညျကည့္မွန္ေျပာင္းတို႔မ်က္မွန္တို႔ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီစစ္သားတစ္ေယာက္လိုျမင္ျခင္ပါတယ္အေမရိကန္မွာကသူ႔စစ္သားတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္ကိုသိပ္တန္းဖိုးထားပါတယ္ဒါေျကာင့္ေလယာဥ္ေတြဝယ္မဲ့အစားစစ္ဝတ္စံုကိုႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီတပ္ဆင္ေပးသင့္ပါတယ္။
ReplyDeleteMIG-35 ဘဲလိုခ်င္ပါတယ္
ReplyDeleteသတိထားမိေအာင္ပါ
ReplyDeleteList of Aircraft of Bangladesh Air Force
Man Power:14,000+
Total Active Aircraft:138+
Total Aircraft Delivered:200+
Fighter Aircraft:50
Attack Aircraft:7
Attack Helicopter:3+8
Transport Aircraft:7
Unarmed Helicopter:41
Trainer Aircraft:36
On order:24 Yak-130
4 C-130E/H
5 Mi-171sh
Future Plan:48 Su-30MK2/J-10B/JAS 39/F-16D block 60 (3 squadron)
Most probably Su-30MKB or J-10B