BMR-3 |
တင့္ဖ်က္ မိုင္း အမ်ိဳးအစားေပါင္းမ်ားစြာရွိျပီး မိုင္းတစ္လံုးဟာ
တင့္ကားတစ္စင္းကို ေကာင္းေကာင္းဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေဒၚလာသန္းခ်ီတန္တဲ့ တင့္နဲ႔စစ္ယာဥ္တစ္စင္းစာ
တန္ဖိုးဟာ မိုင္းကြင္း ၂ကြင္း ၃ကြင္းစာ ခင္းထားႏိုင္ပါတယ္။ မိုင္း အမ်ိဳးအစားေပၚလိုက္လို႕
အဆ၂၀၀ကေန အဆ တစ္ေထာင္ေလာက္ထိကြာတတ္တာမို႕ မိုင္း အလံုးရာခ်ီခင္းထားလို႕ ရန္သူ႕တင့္တစ္စင္း
ထိခိုက္သြားရင္ အရင္းေက်တယ္လို႕ ဆိုႏိုင္မွာပါ။ တန္ဖိုးနဲသေလာက္ အဖ်က္စြမ္းအားနဲ႕ ခ်ိန္းေျခာက္အားေကာင္းလွတဲ့
တင့္ဖ်က္ မိုင္းေတြနဲ႕ မိုင္းကြင္းေတြဟာ တင့္နဲ႕သံခ်ပ္ကာအပါအဝင္ ယႏၱရားတင္တပ္ေတြအတြက္
အဓိက အဟန္႕အတားျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူ႕ပစ္ကြင္းေအာက္ မဟုတ္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚက
မိုင္းအတားအဆီးေတြ၊ ရန္သူျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ဖို႕ ဒါမွမဟုတ္ အျခားရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ တိုက္ခိုက္ဖို႕
ထားတဲ့မိုင္းေတြ အပါအဝင္ အခိုင္အမာ ခံစစ္မွာထားရွိတဲ့ ရန္သူ႕ပစ္ကြင္းေအာက္က မိုင္းကြင္းေတြကို
ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ဖို႕ တင့္နဲ႕ သံခ်ပ္ကာတပ္ေတြ အတြက္ မိုင္းရွာ၊ မိုင္းရွင္းယာဥ္ေတြ
တြဲဖက္ အသံုးျပဳဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး စစ္ယာဥ္ေတြဟာ ရုရွားနဲ႕ တရုတ္လုပ္
သံခ်ပ္ကာေတြ ျဖစ္လို႕ ရုရွားလုပ္ အဆိုပါ ယာဥ္ေတြကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာတင္ျပလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
DIM မိုင္းရွာစနစ္ |
မိုင္းေတြရဲ့ ပထမဦးဆံုးေသာ ျခိန္းေျခာက္ထားနိုင္မွဳဟာ မျမင္ႏိုင္ မသိႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေနရာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုန္းကြယ္ေစာင့္ေနမယ့္ မိုင္းေတြကို
ရွာဖို႕ မွိဳင္းရွာစက္ေတြလိုပါတယ္။ မိုင္းရွာေခြးေတြ၊ လက္ကိုင္မိုင္းရွာစက္ေတြနဲ႕ ရအေသးစိတ္
ပိုက္စိတ္တိုက္ရွာေဖြတာဟာ အေသခ်ာဆံုးျဖစ္ေပမယ့္ ခ်ီတက္ေနတဲ့ အဟုန္ကို အဓိက ထားရတဲ့
ယႏၱရားတပ္ဖြဲ႕ေတြ အဖို႕ အျခားမိုင္းရွာစနစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိုင္းရွာစနစ္ေတြကို
ယႏၱယားေတြနဲ႕ တြဲဖက္ အသံုးျပဳလာပါတယ္။ ေရွ႕ေျပးယာဥ္ေတြ၊ ကင္းေထာက္ယာဥ္ေတြေရွ႕မွာ အလြယ္တစ္ကူ
တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ မိုင္းရွာ စက္ေတြရွိသလို၊ သီးသန္႕ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ မိုင္းရွာအေထာက္ကူအျပဳ
ယာဥ္ေတြလဲရွိပါတယ္။
Husky DIM |
DIM လို႕ အလြယ္တကူေခၚဆိုတဲ့
မိုင္းရွာစက္ဟာ တင့္ဖ်က္ေတြသာမက လူသတ္မိုင္းေတြကိုပါ ရွာေဖြေပးႏိုင္တဲ့ ကိရိယာပါ။ သံခ်ပ္ကာကားငယ္ေတြ၊
စစ္သံုးယာဥ္ေတြ၊ ဂ်စ္ကားေတြေရွ႕မွာ အလြယ္တကူတပ္ဆင္ႏိုင္ျပီး တစ္မီတာ အတြင္းက လူသတ္မိုင္းနဲ႕
သာမန္ တင့္ဖ်က္မိုင္းေတြကို ရွာေဖြေပးနိုင္ပါတယ္။ လမ္းေဘးေထာင္ ဗံုးေတြနဲ႕ ေလဆာစနစ္သံုး
တင့္ေတြကိုေတာ့ ၂မီတာခြဲေလာက္ကတည္းက ရွာေပးႏိုင္ပါတယ္။ မီတာဝက္ အတြင္းမွာေတာ့ ေျမေအာက္
၁၀လက္မကေန တစ္ေပအတြင္း ျမဳပ္ထားမဲ့ လ်ပ္စစ္သံလိုက္ မိုင္းေတြကို ေထာက္လွမ္းႏိုင္ပါတယ္။
ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၇မိနစ္သာလိုအပ္ျပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ အေပါ့စား ယာဥ္ငယ္ေတြနဲ႕ တြဲဖက္ အသံုးျပဳပါတယ္။
ေတာက္ေလ်ာက္ မိုင္းရွာေပးႏိုင္ခ်ိန္
နာရီဝက္သာရွိတာမို႕ အားနည္းခ်က္ရွိေနဆဲပါ။
IRM "Zhuk" လို႕ေခၚတဲ့ မိုင္းရွာစနစ္ကေတာ့ မိုင္းရွာစနစ္သီးသန္႕မဟုတ္ပါဘူး။
BMP-1 အေပၚမွာအေျခခံထားတဲ့ ကုန္းေရ၂သြယ္သြား အဂ်ၤင္နီယာသံုး စစ္ယာဥ္ျဖစ္ျပီး တိုင္းတာမွဳ
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕အတူ မိုင္းရွာျခင္းကိုပါ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာပါ။ ယာဥ္ရဲ့ေရွ႕မွာ သာမန္မိုင္းရွာစက္ျဖစ္တဲ့
IMP-2 စနစ္ကို အလြယ္တကူတပ္ဆင္ႏိုင္သလို၊ RVM-2M တို႕လို အဆင့္ျမင့္ ေရဒီယိုလွိဳင္းသံုး
စနစ္ေတြနဲ႕ ျမစ္တြင္းနဲ႕ ေသာင္စပ္ေတြမွာ ေထာင္ေျခာက္ဆင္ထားတဲ့ ရန္သူ႕မိုင္းေတြကို ရွာေဖြႏိုင္မယ့္
RshM2 ျမစ္တြင္းမိုင္းရွာေဖြေရး စက္ေတြကိုပဲ လိုသလို ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
တံတားခင္းတာ၊ ေျမအေပ်ာ့အမာသံုးသပ္တာ၊ ေရအတိမ္အနက္ ေထာက္လွမ္းတာ အပါအဝင္ အင္ဂ်င္နီယာသံုး
တုိင္းတာနည္းစနစ္မ်ားကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူေပးႏိုင္ပါတယ္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ ဆိုရင္ေတာ့ မိုင္းကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိတာနဲ႕
မိုင္းရွင္းလင္းေရး အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ရွင္းလင္းတာ၊ ေဖါက္ခြဲဖ်က္ဆီးလိုက္တာ ခ်ီတက္ႏိုင္ပါတယ္။
သို႕ေသာ္လည္း စနစ္တက် မိုင္းကြင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မိုင္းအမ်ိဳးအစားေတြကို ေရေႏွာထားတဲ့
သတ္ကြင္းမိုင္းကြင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ အေျမာက္၊ ေလယာဥ္ စတာေတြနဲ႕ က်ဲခ် ခင္းထားတဲ့ မိုင္းကြင္းေတြကို
ခ်ီစစ္အဟုန္ မရပ္တန္႕ေစပဲ သို႕မဟုတ္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ နဲႏိုင္သမွ်နဲနဲနဲ႕ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႕
မိုင္းရွင္းလင္းေရး မိုင္းကြင္းဖ်က္ဆီးေရး
လက္ႏွက္ေတြ လိုအပ္လာပါတယ္။
UR-3 |
UR-83 လို႕ေခၚတဲ့ မိုင္းကြင္းရွင္းလင္းေရး ေရာ့ကတ္စနစ္ဟာ အေလးခ်ိန္ ၁၈၀၀ကီလိုဂရမ္ ယမ္းၾကိဳးကို
မီတာ၁၂၀-၄၀၀ထိ ပစ္ခတ္ျပီး ေဖါက္ခြဲေစတဲ့ စနစ္ပါ။ အဲသည္စနစ္ကေန အလ်ား မီတာ ၁၀၀ အက်ယ္
၆မီတာ ရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းျပီးသား လမ္းကို ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ျပင္ဆင္ခ်ိန္
တစ္နာရီခြဲေလာက္ထိ လူအင္အား ၅၀ေက်ာ္ေလာက္က ျပင္ဆင္ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ UR83P(УР-83П);
UZ3(УЗ-3);UZ3R(УЗ-3Р);ZRP2 (ЗРП-2) စသည္ျဖင့္ မ်ိဳးခြဲေတြရွိပါတယ္။
UR-77 |
အဲဒီစနစ္ကို ယာဥ္တင္အေနနဲ႕ ျပဳျပင္ထားတဲ့ စနစ္ေတြကေတာ့ BMP-1 သံခ်ပ္ကာယာဥ္ကို အသံုးျပဳထားတဲ့
UR-77 နဲ႕ UR-07 တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ UR-77 မွာ အဆင္သင့္ ျပင္ျပီးသား ယမ္းၾကိဳးေရာ့ကတ္ ၂ခုကို
တစ္ပါတည္း သယ္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး PSM67 ဒါမွမဟုတ္ PSM77 မိုင္းရွင္းစနစ္ကို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။
မီတာ ၂၀၀ကေန ၃၅၀ အကြာထိ ပစ္ခတ္ႏိုင္ျပီး အရွည္ မီတာ ၉၀၊ အက်ယ္ ၆မီတာရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းလမ္းကို
ရရွိွမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၃မိနစ္သာလိုအပ္ျပီး ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႕ မိနစ္၃၀ေလာက္
လိုအပ္ပါတယ္။ ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၃ဦးနဲ႕ မိုင္းရွင္းလင္းေရး ေဆာင္၇ြက္ႏိုင္ပါတယ္။
UR-07 |
UR-07 ကေတာ့ ေခတ္မီ စနစ္ေတြ တပ္ဆင္ထားတဲ့ BMP-3သံခ်ပ္ကာ
မ်ိဳးကြဲတစ္ခုျဖစ္ျပီး ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၂ဦးတည္းနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ PSM06 စနစ္သံုး
မိုင္းရွင္းစနစ္ဟာ မီတာ ၃၄၀အရွည္ ရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းလမ္းကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ PSM07
ကေတာ့ မီတာ ၇၀၀ကေန ၁၀၀၀ထိ ရရွိေစႏိုင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ၂၀၀၉ခုႏွစ္မွ စတင္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့
အဆင့္ျမင့္ စနစ္တစ္မ်ိဳးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ မိုင္း၇ွင္းလမ္း ရျပီဆိုတာနဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာသံုး(armored
engineer tractor) ေတြ ဘူဒိုဇာတပ္ထားတဲ့ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ေတြ ဦးေဆာင္ျပီး မိုင္းရွင္းလမ္းကေန
ျဖတ္သန္းနိုင္ၾကပါတယ္။
engineer tractor |
ရန္သူ႕တိုက္ရိုက္ပစ္ကင္းလြတ္ရာ ဒါမွမဟုတ္ ရန္သူကို ပစ္အားနဲ႕ ဖိနိပ္ထားႏိုင္တဲ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတဲ့
စစ္ဆင္ေရးေတြမွာ အသံုးျပဳၾကတဲ့ အထက္ပါ မိုင္းရွင္းစနစ္ေတြဟာ မိုင္းကြင္းေနရာ အတိအက်သိထားမွသာ
အဆင္ေျပမွာျဖစ္ျပီး ရန္သူ႕ကို အရွိန္အဟုန္နဲ႕ အလစ္အငိုက္စစ္ဆင္ဖို႕ အတြက္ကိုေတာ့ မလြယ္ကူလွပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ သံခ်ပ္ကာ တိုက္ယာဥ္ေတြရဲ့ ေရွ႕ကေန ျဖဳတ္ႏိုင္တပ္ႏိုင္တဲ့ မိုင္းရွင္းစက္ေတြကို
တပ္ဆင္ကာ စစ္ဆင္ႏိုင္သလို၊ မိုင္းရွင္းေဖါက္ခြဲေရး ယာဥ္ေတြ အကူအညီနဲ႔လဲ စစ္ဆင္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
KMT-7 on T-72 |
KTM-6, KTM-7, KTM-8 စတဲ့ တင့္ကားေရွ႕မွာ အလြယ္တကူ ျဖဳတ္ႏိုင္တပ္ႏိုင္တဲ့ မွိဳင္းရွင္း
ဒလိမ့္ေတြကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ KTM -6ဟာ ကနဦး ထြက္ရွိတဲ့စနစ္ျဖစ္ျပီး KTM-7 ကေတာ့
အသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ KTM-8 ကေတာ့ ထူးျခားတဲ့ ေျမမ်က္ႏွာျပင္နဲ႕ ေျမသားထုကိုလိုက္ျပီး
စူးေတြ ေကာ္ေတြ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ TMS-S ကေတာ့ ေျမျပင္ကို အျပည့္ဘီးလွိမ့္တဲ့စနစ္ျဖစ္ျပီး အသံုးျပဳမွဳနဲပါးတဲ့ ဖြံျဖိဳးဆဲ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မွိဳင္းရွင္း ဒလိမ့္ေတြဟာ T-55, T-62 လိုတင့္ကားေတြကေနစလို႕
T-72, T90လို တင့္ကားေတြ၊ BMP-1, BMP-3 စတဲ့အေပါ့စားယာဥ္ေတြနဲ႕ပါ တြဲဖက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ သည္ဒလိမ့္ေတြဟာ ဒလိမ့္ေတြခ်ည္း သက္သက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
တင့္ကားရဲ့ေရွ႕ တစ္မီတာေလာက္ကေန တင့္ကားရဲ့ တုန္ခါမွဳနဲ႕ တင့္ကားဆီကနဲ႕အလားတူစြာ ေရဒီယိုသံလိုက္လွိဳင္းေတြ
ထုတ္ေပးတဲ့သည္စနစ္ဟာ ဒလိမ့္တံုးေတြ မိုင္းေပၚမေရာက္ခင္ မီတာဝက္ေလာက္မွာ ေပါက္ကြဲေစတာပါ။
ေလဆာေရာင္ျခည္သံုး နဲ႕အေဝးထိမ္း မိုင္းေတြ မပါဝင္တဲ့ မိုင္းကြင္းေတြကို အရွိန္အဟုန္နဲ႕
ျဖတ္ေက်ာ္ရာမွာ အင္မတန္ အသံုးဝင္တဲ့ စနစ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ တင့္ယာဥ္ရဲ့ ေဘးတစ္ဘက္ ၃မီတာေလာက္ထိ
ထိေရာက္တာမို႕ ယာဥ္ျဖတ္သြားလာရာမွာ အက်ယ္ ၁၂မီတာခန္႕ မွိဳင္းရွင္းလမ္းကို ရရွိေစမွာျဖစ္ျပီး
ရန္သူ႕ပစ္အားေအာက္ကေန တိုက္ရိုက္ေဖါက္ဝင္ႏိုင္မယ့္ စနစ္လဲျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း မိုင္းအလံုးေရ
ဆယ္ဂဏန္းထက္ ပိုလာခဲ့ရင္ေတာ့ စနစ္ကို လဲေပးဖို႕ လိုအပ္ျပီး အခ်ိန္ နာရီဝက္ေလာက္သာ လိုမွာျဖစ္ပါတယ္။
BMR-3M with TMS |
အဆိုပါစနစ္ကို ယာဥ္အေနနဲ႕ သီးသန္႕ထုတ္လုပ္တာကေတာ့ BMR-3 (T-72) နဲ႔ BMR-3M (T-90) တို႕ျဖစ္ပါတယ္။
T-62, T-55 နဲ႔ BMP ေတြမွာလဲ ၎စနစ္သံုး ယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း
ေခတ္မီလာတဲ့ မိုင္းခင္းစနစ္ေတြနဲ႕ အေဝးထိမ္းစနစ္ေတြ ထြန္းကားလာတဲ့ အတြက္ မိုင္းကြင္းနဲ႕
မိုင္းအတားအဆီးေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာမွာ မိုင္းကိုသာ အဓိကထားမေနေတာ့ပဲ ေရဒီယိုလွိဳင္းႏုန္းေတြ၊
အဆင့္ျမင့္ တုန္ခါႏုန္းထုတ္လႊင့္စက္ေတြ သံုးျပီး မိုင္းေတြကို တျပိဳင္တည္းရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႕
မိုင္းရဲ့ စနက္တံမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ တုန္ခါႏုန္းတိုင္းတာစနစ္၊ လ်ပ္စစ္သံလိုက္စနစ္၊ ေရဒီယုိလွိဳင္းစနစ္စတာေတြကို
ဖိဖ်က္ႏိုင္ဖို႕ Jamming စနစ္ေတြကိုပါ စမ္းသပ္လ်က္ရွိေနၾကပါတယ္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ဖတ္ရတာ ဗဟုသုတ တိုးသဗ်ာ........။ တစ္ခု ေလာက္ေမးပါရေစ...။ တင့္ ဖ်က္မိုင္း ေတြက သာ မန္ လူ အေလး ခ်ိန္ေလာက္ဆို ေပါက္ႏိုင္သလား ဗ်...။ လူ နင္းရံု နဲ႕ ေပါက္ေလာက္သလား..... ။ ေျဖေပးပါဦး ဆရာ ေမာင္ဟန္...
ReplyDeleteတင့္ဖ်က္မိုင္းေတြဟာ လူတက္ခုန္ရင္ေတာင္ မေပါက္ဘူးလို႕ ဆိုၾကပါတယ္။ (ခုန္ေတာ့မၾကည့္ပါနဲ႔) တင့္ဖ်က္မိုင္းကို တင့္အေလးခ်ိန္နဲ႔ပဲ စနက္တံ ထားတာ ရွားသြားပါျပီ၊ တုန္ခါမွဳ၊ သံလိုက္လွိဳင္း၊ ေလဆာေရာင္ျခည္ စတာေတြနဲ႔ စနက္တံထားတာ ပိုမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္ သိပ္မကၽြမ္းက်င္တဲ့ အရာမို႔ အမွားပါရင္လဲ ျပင္ေပးၾကပါခင္ဗ်ာ။
Deleteရွင္း ျပေပးလို႕ ေက်း ဇူး တင္ပါတယ္.... ဗ်ာ..။ အားေပးလ်က္ပါ...။
Deletethank ko mm.
ReplyDeleteအားေပးလ်က္ပါ
ReplyDelete