အပိုင္း
၁မွာ မိုင္းအတားဆီး ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ရန္ အသံုးျပဳတဲ့ ယႏၱရားေတြကို ေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။
ခုအပိုင္း၂မွာေတာ့ အျခား လူလုပ္အတားအဆီးျဖစ္တဲ့ က်ံဳးမ်ားနဲ႕ အတားအဆီးမ်ားအပါအဝင္
သဘာဝေျမအေနအထား အတားအဆီးမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႕ အသံုးျပဳတဲ့ စစ္ေျမျပင္
အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ားကို ေလ့လာမိသေလာက္ ေဖၚျပေပးမွာပါ။ စစ္ေျမျပင္
အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ားဟာ သာမန္အရပ္သံုး ယႏၱရားမ်ားရဲ့ စြမ္းရည္ကို
ရန္သူ႕ပစ္ခတ္မွဳ ဖိအားေအာက္မွာ ေပးစြမ္းႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ရန္သူ႕ပစ္ခတ္မွဳ မရွိတဲ့ ေနရာမ်ားမွာ သာမန္အရပ္ဖက္သံုး ယႏၱရားမ်ားကိုသာ အမ်ားဆံုး
အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ရန္သူပစ္ခတ္မွဳရွိေနတဲ့ေနရာနဲ႔ (ႏူးကလိယ်လက္ႏွက္၊ ဓါတု၊ဇီဝ
လက္ႏွက္မ်ား)အဆိပ္သင့္ေနရာမ်ားမွာေတာ့ အထူးျပဳလုပ္ထားတဲ့ စစ္ေျမျပင္
အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားေတြကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။
T-55 MARRS
ေယ်ဘူယ်တာဝန္မ်ားအေနျဖင့္ လူလုပ္အတားဆီးမ်ားအျဖစ္ သာမာန္ တင့္မ်ားတက္ႏိုင္ေသာ ၄၅ဒီကရီထက္ မက္ေစာက္ေသာ ေလ်ာေစာက္မ်ားကို ျဖိဳခ်ရန္၊ ကြန္ကရိအတားအစီးမ်ားကို တြန္းဖယ္လမ္းေဖါက္ရန္ႏွင့္ တင့္မ်ားျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထက္ ပိုကာ တင့္တစ္စင္းလွဳပ္ရွားႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထိ မေရာက္ေအာင္ စေကာစက တူးထားေသာ ေျမာင္းမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအတားဆီးမ်ားဟာ တန္ဖိုး အနည္းဆံုးနဲ႔ အလြယ္ကူဆံုး အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ တင့္အတားဆီးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
BTR-4 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
BREM-2 အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဆယ္တင္ေရးနွင့္ တည္ေဆာက္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို သည္းျခားဆီ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ဆိုဗီယက္ေခတ္ ႏွင့္ အေရွ႕အာရွ တည္ေဆာက္ပံုမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို ဆယ္တင္ေရး ယာဥ္မ်ားတြင္သာ တြဲဖက္ တပ္ဆင္ေလ့ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အျခား ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကိုေတာ့ သာမာန္ အရပ္ဘက္သံုး ယႏၱရားမ်ားကဲ့သို႕သာ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိျပီး အကာကြယ္ႏွင့္ ရန္သူ႕လက္လွမ္းမမွီရာတြင္သာ အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိတယ္္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစခင္ဗ်ား။ ။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး ဆယ္တင္ေရးတင့္ ပံုစံငယ္မ်ား
T-55 MARRS
ေယ်ဘူယ်တာဝန္မ်ားအေနျဖင့္ လူလုပ္အတားဆီးမ်ားအျဖစ္ သာမာန္ တင့္မ်ားတက္ႏိုင္ေသာ ၄၅ဒီကရီထက္ မက္ေစာက္ေသာ ေလ်ာေစာက္မ်ားကို ျဖိဳခ်ရန္၊ ကြန္ကရိအတားအစီးမ်ားကို တြန္းဖယ္လမ္းေဖါက္ရန္ႏွင့္ တင့္မ်ားျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထက္ ပိုကာ တင့္တစ္စင္းလွဳပ္ရွားႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထိ မေရာက္ေအာင္ စေကာစက တူးထားေသာ ေျမာင္းမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအတားဆီးမ်ားဟာ တန္ဖိုး အနည္းဆံုးနဲ႔ အလြယ္ကူဆံုး အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ တင့္အတားဆီးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အပိုင္း၁မွာ
ေျပာခဲ့သလိုပဲ ရုရွားလုပ္ ယႏၱရားမ်ားကို အဓိကထား ေဖၚျပေပးမွာပါ။
T-55 MARRS သည္ T-55 တင့္ကားေပၚတြင္
အေျခခံတည္ေဆာက္ထားေသာ ဆယ္တင္ေရးယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပ်က္ဆီးသြားေသာ တင့္မ်ားကို
ဆြဲယူရန္ႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွ ဖယ္ရွားရန္ ထို႕အျပင္ လမ္းေျမညွိျခင္းႏွင့္
လူသတ္မိုင္းမ်ားကို ထိုးခြဲရွင္းလင္းရန္အျပင္ တင့္မ်ား ပံုဖ်က္ဖံုးကြယ္ျခင္းႏွင့္
အကာအကြယ္အတြက္ ကတုတ္က်င္းမ်ားကို တူးေပးရန္အသံုးျပဳပါတယ္။ ALT55 အမ်ိဳးအစားနဲ႔ အတူ
ထြက္ရွိခဲ့ျပီး ေရဒီယိုသတၱိၾကြႏွင့္ ဓါတုလက္ႏွက္မ်ား ဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္းမရွိေသးပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ တိုးတက္လာတဲ့ သံခ်ပ္ကာ တည္ေဆာက္မွဳကိုယ္ထည္ ပံုစံမ်ားကို အေျခခံကာ
BTS-1,2,3,4,5 စတဲ့ ယာဥ္မ်ား ဆက္တိုက္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
BTS-2
BTS-4
BTS-5
BTS ယာဥ္မ်ားဟာ သံခ်ပ္ကာ ထုထည္ထူထဲလာျခင္း၊ လက္ႏွက္ငယ္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္ျခင္း၊ မိုင္းဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္းတို႕အပါအဝင္ ဟိုက္ေဒါလစ္စနစ္သံုး မခ်ီ စနစ္မ်ားတပ္ဆင္လာႏိုင္ျပီး ေရျပင္ျဖတ္ေက်ာ္နိုင္စြမ္းပါ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔တိုင္ အသံုးျပဳေနဆဲ T55 မ်ိဳးဆက္ ကေတာ့ IMR ျဖစ္ျပီး ဒိုဇာသြားကို အတည့္ေသာ္လည္းေကာင္း “V” ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ၂မ်ိဳးသံုးႏိုင္သည့္အျပင္ ကရိန္းလက္တံျဖင့္ပင္ အကူမလိုပဲ မခ်ီျခင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းဆြဲယူျခင္း စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
IMR-2 ႏွင့္ IMR-72 အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ား
IMR-2 ကေတာ့ T-72 ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားျပီး ေရဒီယိုသတၱိၾကြေနရာမ်ားနဲ႕ ညစ္ညမ္းေနရာမ်ားမွာ အထူးအသံုးတည့္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ V ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ရိုးရိုး ေျမထိုးပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့ ဒိုဇာအျပင္ ၅-၁၁ တန္အထိ မခ်ီႏိုင္တဲ့ ကရိန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေျမသယ္ ေျမတူးစက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စစ္ဆင္ေရးကိုလိုက္လို႕ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မိုင္းရွင္းစနစ္မ်ားကိုလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေဖၚျပပါ ယာဥ္ေတြဟာ IRM လို တိုင္းတာေရးယာဥ္ေတြနဲ႔ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကရတာျဖစ္ျပီး၊ လက္ႏွက္ငယ္တပ္ဆင္လာႏိုင္မွဳ၊ မီးခိုးမိုင္းကာစနစ္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္မွဳ၊ ေရဒီယုိဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္မွဳေပၚ အေျခခံကာ ရန္သူခ်ိန္းေျခာက္ထားႏိုင္သည့္ အေျခအေနတစ္ခု အထိ တာဝန္းထမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
BTR-3 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
BTR ကဲ့သို႕ သံခ်ပ္ကာ ယာဥ္မ်ားတြင္လည္း အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယာဥ္မ်ားရွိျပီး BTR-60 ကို အေျခခံေသာ MTR-2 ယာဥ္၊ BTR-70ႏွင့္ 80 တို႕ကို အေျခခံေသာ ယာဥ္မ်ားလဲ ထုတ္လုပ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR3 ကို အေျခခံေသာ စစ္ေျမျပင္ ဆယ္တင္ေရးယာဥ္အျဖစ္ BTR-3E ARV ကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR-4 တြင္ BTR-4K အျဖစ္ ထုတ္လုပ္အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BMP ကဲ့သို႕ အေပါ့စား တင့္အမ်ိဳးစားမ်ားတြင္လဲ BREM-2 ကဲ့သို႕ အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ထားရွိျပီး လမ္းရွင္းျခင္း၊ မိုင္းရွာျခင္း၊ ဆြဲယူျခင္း၊ ဆယ္တင္ျခင္း အပါအဝင္ ကတုတ္မ်ားတူးျခင္း၊ အတားအဆီးမ်ားခ်ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ေလေၾကာင္းခ်ီ၊ ၾကည္းေၾကာင္းခ်ီ သံခ်ပ္ကာ တပ္မ်ားႏွင့္ တပါတည္း ပူးတြဲကာ ခ်ီတက္ေလ့ရွိၾကပါေသးတယ္။
BTS-2
BTS-4
BTS-5
BTS ယာဥ္မ်ားဟာ သံခ်ပ္ကာ ထုထည္ထူထဲလာျခင္း၊ လက္ႏွက္ငယ္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္ျခင္း၊ မိုင္းဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္းတို႕အပါအဝင္ ဟိုက္ေဒါလစ္စနစ္သံုး မခ်ီ စနစ္မ်ားတပ္ဆင္လာႏိုင္ျပီး ေရျပင္ျဖတ္ေက်ာ္နိုင္စြမ္းပါ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔တိုင္ အသံုးျပဳေနဆဲ T55 မ်ိဳးဆက္ ကေတာ့ IMR ျဖစ္ျပီး ဒိုဇာသြားကို အတည့္ေသာ္လည္းေကာင္း “V” ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ၂မ်ိဳးသံုးႏိုင္သည့္အျပင္ ကရိန္းလက္တံျဖင့္ပင္ အကူမလိုပဲ မခ်ီျခင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းဆြဲယူျခင္း စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
IMR-2 ႏွင့္ IMR-72 အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ား
IMR-2 ကေတာ့ T-72 ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားျပီး ေရဒီယိုသတၱိၾကြေနရာမ်ားနဲ႕ ညစ္ညမ္းေနရာမ်ားမွာ အထူးအသံုးတည့္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ V ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ရိုးရိုး ေျမထိုးပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့ ဒိုဇာအျပင္ ၅-၁၁ တန္အထိ မခ်ီႏိုင္တဲ့ ကရိန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေျမသယ္ ေျမတူးစက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စစ္ဆင္ေရးကိုလိုက္လို႕ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မိုင္းရွင္းစနစ္မ်ားကိုလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေဖၚျပပါ ယာဥ္ေတြဟာ IRM လို တိုင္းတာေရးယာဥ္ေတြနဲ႔ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကရတာျဖစ္ျပီး၊ လက္ႏွက္ငယ္တပ္ဆင္လာႏိုင္မွဳ၊ မီးခိုးမိုင္းကာစနစ္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္မွဳ၊ ေရဒီယုိဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္မွဳေပၚ အေျခခံကာ ရန္သူခ်ိန္းေျခာက္ထားႏိုင္သည့္ အေျခအေနတစ္ခု အထိ တာဝန္းထမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
BTR-3 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
BTR ကဲ့သို႕ သံခ်ပ္ကာ ယာဥ္မ်ားတြင္လည္း အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယာဥ္မ်ားရွိျပီး BTR-60 ကို အေျခခံေသာ MTR-2 ယာဥ္၊ BTR-70ႏွင့္ 80 တို႕ကို အေျခခံေသာ ယာဥ္မ်ားလဲ ထုတ္လုပ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR3 ကို အေျခခံေသာ စစ္ေျမျပင္ ဆယ္တင္ေရးယာဥ္အျဖစ္ BTR-3E ARV ကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR-4 တြင္ BTR-4K အျဖစ္ ထုတ္လုပ္အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BMP ကဲ့သို႕ အေပါ့စား တင့္အမ်ိဳးစားမ်ားတြင္လဲ BREM-2 ကဲ့သို႕ အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ထားရွိျပီး လမ္းရွင္းျခင္း၊ မိုင္းရွာျခင္း၊ ဆြဲယူျခင္း၊ ဆယ္တင္ျခင္း အပါအဝင္ ကတုတ္မ်ားတူးျခင္း၊ အတားအဆီးမ်ားခ်ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ေလေၾကာင္းခ်ီ၊ ၾကည္းေၾကာင္းခ်ီ သံခ်ပ္ကာ တပ္မ်ားႏွင့္ တပါတည္း ပူးတြဲကာ ခ်ီတက္ေလ့ရွိၾကပါေသးတယ္။
BTR-4 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဆယ္တင္ေရးနွင့္ တည္ေဆာက္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို သည္းျခားဆီ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ဆိုဗီယက္ေခတ္ ႏွင့္ အေရွ႕အာရွ တည္ေဆာက္ပံုမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို ဆယ္တင္ေရး ယာဥ္မ်ားတြင္သာ တြဲဖက္ တပ္ဆင္ေလ့ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အျခား ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကိုေတာ့ သာမာန္ အရပ္ဘက္သံုး ယႏၱရားမ်ားကဲ့သို႕သာ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိျပီး အကာကြယ္ႏွင့္ ရန္သူ႕လက္လွမ္းမမွီရာတြင္သာ အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိတယ္္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစခင္ဗ်ား။ ။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး ဆယ္တင္ေရးတင့္ ပံုစံငယ္မ်ား
ဒါေတြက မရွိမျဖစ္လို တဲ့ ဟာေတြပါ...။ အဖက္ဖက္က ျပည့္ စံု ေအာင္ ျဖည့္ ဆီး ႏိုင္ပါေစ..။
ReplyDeleteမွန္ပါတယ္...။ သံခ်ပ္ကာန႔ဲတင့္တပ္ဖြဲ႔ေတြအတြက္ တကယ္လိုအပ္တ့ဲအရာေတြပါ..။
Deleteျမန္မာတပ္မေတာ္ၾကီးအျမန္ဆံုးေခတ္မွီတပ္မေတာ္အျဖစ္ကူးေျပာင္းႏိုင္ပါေစ။
ReplyDeleteဒီယာဥ္ေတြရဲ႕mobilityကေရာအျခားတင့္ေတြနဲ႕တူလား
အတူတူနီးပါးရွိပါတယ္...။ တပ္ကေတာ့ အေတာ္ေလးေျပာင္းလဲေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္...။ လိုအပ္တ့ဲ ေထာက္ပ့ံေရးယာဥ္ေတြ ျဖည့္တင္းေနတာကအစေပါ့...။
DeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteIt seems a step to transform Burma's war fighting capability from traditional infantry based position warfare, a purely static defensive posture from Ne Win Era to more mobile, more capable, offensive and defensive mixed oriented maneouver warfare.
ReplyDeletePossible Burma's new war doctrine will be very likely to the type of elastic defense.
Technology and tactics are directly proportionate in any kind of war fighting technique in the world military history. If a country's military make some changes in its military technology, its war fighting tactics shall necessarily have to make changes relevant to the respective technology.
Theoretically, when it upgrade technical enhancement to raise the potential war fighting capability, the measure necessarily needed to transform for a more modern operation is that efficient battle management relevant to its enhancement. It means Burma may need to create more efficient General Staff system relevant to maneuver operations. It may need to formulate more potent command and combat management system to handle the more complicated high intensity armour maneuver operations with the heavy support of artillery and air power.
Its armour units should not be dispersed and should not be used as a minor supportive unit of infantry under traditional sense. Apart from the mountainous terrain and jungle warfare in suppressing the insurgent groups, armour and mechanized infantry combined units should be organized and the organic core fighting units of massive operations in terms of expeditionary warfare especially in deep thrust into enemy’s territory to quickly paralyze the whole enemy’s defensive structure.
Burma’s longstanding purely static defensive doctrine (probably a type of position warfare or attrition warfare) based upon traditional People war’s strategy is no longer adaptable to hold a modern maneuverable massive offensive operation.