WZ131 ဆိုတာ အနည္းငယ္စိမ္းေနၾကပါလိမ့္မယ္။ Type62 တင့္ chassis ဆို အလြယ္သိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။
Type 62 |
တရုတ္ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ဟာ
၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွာ Type59 ဆိုတဲ့ မူပိုင္တင့္ထုတ္လုပ္ေရး စက္မွဳ စနစ္တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ပါတယ္။
တရုတ္နဲ႔ ရုရွားတို႕ရဲ့ တူညီေသာ စနစ္အေျခခံအရ ဒီဇိုင္းေတြကို နာမည္ေပးရာမွာ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့
ခုႏွစ္ကို ေပးေလ့ရွိတာမို႔ ဆိ္ုဗီယက္စက္မွဳရဲ့ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့
T54/55 ပံုစံ တင့္ေတြကို ၄ႏွစ္အၾကာမွာ တရုတ္က အေျမာက္အျမား တရားဝင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့တာ
ျမင္သာလြန္းလွပါတယ္။
GSL 130 မိုင္းရွင္းယာဥ္ |
ဒါေပမယ့္
တရုတ္တပ္မေတာ္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပံုစံ၅၉ ေတြဟာ တရုတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းမွာရွိတဲ့ အိမ္နည္းခ်င္း
နယ္စပ္ေတြကို ေနရာခ်ထားရာမွာ ေတာင္တန္းနဲ႔ ေျမႏုလြင္ျပင္နဲ႔ ေတာေတာင္ ထူထပ္ရာေဒသေတြ
ျဖစ္တာမို႔ အံဝင္ခြင္က် မျဖစ္လွပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္
တရုတ္တပ္မေတာ္ရဲ့ စက္မွဳယူနစ္ နံပတ္ ၆၇၄ (Harbin First Machinery Building Group
Ltd လို႔သိရွိႏိုင္) ကို ပံုစံတူ ပိုမိုေပါ့ပါးတဲ့ တင့္အမ်ိဳးစား တစ္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ဖို႔
တာဝန္ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္ကေန ပံုစံ၆၂ အေပါ့စား တင့္ေတြ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။
လက္ဘႏြန္ရွိ UN သံုး GSL130 |
ပံုစံ၆၂ တင့္ေတြဟာ
တရုတ္-ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲမွာ ဗီယက္နမ္ေတြ ဘယ္လိုမွ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ နယ္စပ္ ေတာင္တန္းေတြေပၚကေန
ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ တင့္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားထင္ရွားတဲ့ တင့္အမ်ိဳးအစားကေတာ့ ပံုစံ၆၃ ကုန္းေရ
၂သြယ္သြားတင့္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၇၀ မတိုင္ခင္က
ဗီယက္နမ္ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ ဗီယက္နမ္ဘက္က စစ္ကူေပးတဲ့ တရုတ္တပ္ေတြရဲ့ အဓိက တင့္ကား အမ်ိဳးအစားလဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္တပ္မေတာ္ဟာ ပံုစံ၆၂ တင့္ေတြကို ပံုစံ၆၂ေအ အျဖစ္ အဆင့္ျမင့္ျပီး ဗီယက္နမ္ကို
က်ဴးေက်ာ္ရာမွာ သံုးခဲ့ေပမယ့္ သံခ်ပ္ကာ အားနည္းမွဳေၾကာင့္ ဆိုဗီယက္လုပ္ အာပီဂ်ီ၇ ရဲ့
ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ပဲ ဆံုးရွံဳးမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆင့္ျမင့္တင္မွဳေတြ
ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး ပံုစံ၇၀လို႔ အမည္ေပးခဲ့ေပမယ့္ ေခၚေဝၚသံုးဆြဲသူ မရွိပါဘူး။ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့
ေလ့က်င့္ေရး တင့္အျဖစ္သာ တရုတ္ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္က အသံုးျပဳပါေတာ့တယ္။
ပံုစံ၆၂ တင့္ကားရဲ့
ေပါ့ပါးမွဳ ေမာင္းႏွင္ရ လြယ္ကူရိုးရွင္းမွဳ ေျမျပင္အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ႏိုင္မွဳတို႔ေၾကာင့္
စစ္ေျမျပင္သံုး အင္ဂ်င္နီယာ တင့္မ်ား၊ မိုင္းရွင္းယာဥ္မ်ား အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
၁၉၈၀ ႏွစ္လြန္မ်ားမွာ ပံုစံ၆၃ ကုန္းေရ၂သြယ္သြားတင့္၊ GJT211 စစ္ေျမျပင္အင္ဂ်င္နီယာတင့္နဲ႔
GSL130 မိုင္းရွင္းတင့္ အမ်ိဳးအစားေတြဟာ ေစ်းႏုန္းသက္သာမွဳနဲ႔ ရိုးရွင္းလြယ္ကူမွဳေတြေၾကာင့္
UN အပါအဝင္ ကမာၻ႔တတိယႏိုင္ငံမ်ားက ဝယ္ယူအသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
UN ကဝယ္ယူအသံုးျပဳျပီး
လက္ဘႏြန္မွာ မိုင္းရွင္းတာဝန္မ်ားၾကား ထင္ရွားခဲ့တာကေတာ့ GSL130 မိုင္းရွင္းယာဥ္မ်ား
ျဖစ္ပါတယ္။ ပံု၇၉ အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ စစ္ေျမျပင္ အင္ဂ်င္နီယာ တင့္ကို အေျခခံျပီး
မိုင္းရွင္းယာဥ္မ်ား အျဖစ္ ထပ္မံထုတ္လုပ္ခဲ့ရာမွာ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာမို႔
ပံုစံ၈၂ အျဖစ္သတ္မွတ္ေသာ္လည္း GSL130 အျဖစ္သာ အသိမ်ားၾကပါတယ္။
၂၅တန္သာ ရွိတဲ့
အေပါ့စား တင့္ကို ယာဥ္အဖြဲ႔သား ၄ဦး နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ျပီး ေတာေတာင္ထူထပ္ရာေတြ၊ အနိမ့္အျမင့္အတိမ္းအေစာင္း
မ်ားရာေတြ၊ ေျမအေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ အလြယ္တကူ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။
အဓိက အားျဖင့္
GDB127 အမ်ိဳးအစား မိုင္းရွင္း ယမ္းၾကိဳးပစ္ လက္ႏွက္ကို သယ္ေဆာင္ထားပါတယ္။ အဆိုပါ မိုင္းရွင္းယမ္းၾကိဳးဟာ
မီတာ ၁၅၀ထိ ပစ္လႊတ္ႏိုင္ျပီး ေဖါက္ခြဲမိုင္းရွင္းျခင္းျဖင့္ အက်ယ္ ၅မီတာ အရွည္ မီတာ
၁၀၀ရွိ မိုင္းရွင္းလမ္းကို ခဏအတြင္းေဖၚေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၁၅မိနစ္ကေန
အၾကာဆံုး နာရီဝက္သာ လိုပါတယ္။
ဒါ့အျပင္
ယာဥ္ရဲ့ေရွ႕မွာ မိုင္းရွင္း ထယ္သြား (mine plow) ကို တပ္ဆင္ျပီး သာမာန္ လူသတ္မိုင္းမ်ား၊
နင္းမိုင္းမ်ား၊ တိုက္မိုင္းမ်ား၊ IED မ်ားကို ရွင္းလင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။
မိုင္းကြင္း
အတားအဆီးကဲ့သို႔ ေနရာေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာမွာေတာ့ မိုင္းရွင္းဘီး (mine rollers) မ်ားကို
အသံုးျပဳျပီး သာမန္ တင့္ဖ်က္နဲ႔ သံလိုက္မိုင္းမ်ား အပါအဝင္ မိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကိဳတင္ေဖါက္ခြဲ
ရွင္းလင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
။
မိုင္းရွင္းယမ္းၾကိဳး ပစ္လႊတ္ ေနစဥ္ |
အခုမွပဲ ေပၚလာေတာ့တယ္
ReplyDeletePlease share and want to know update army tools and news.
ReplyDelete