D-30 ၁၂၂မမ က်ည္သံုး ထိုအေျမာက္စနစ္ကို ဆိုဗီယက္ရုရွားက ၁၉၆၀ဝန္းက်င္တြင္ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၁၅၂မမ D-20 မ်ားျဖင့္ အစားထိုးခဲ့သျဖင့္ ထုတ္လုပ္မွဳရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ယေန႕ထက္တိုင္ အသံုးျပဳေနဆဲ့ျဖစ္ျပီး အျခားနိုင္ငံမ်ားသို႕ လိုင္စင္ျဖင့္ စက္ရံုမ်ားေရာင္းခ်ထားမွဳေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၆၀ေက်ာ္က ထုတ္လုပ္သံုးစြဲၾကသည္။
ေဂ်ာ္ဂ်ီယာစစ္တပ္၏ ဒီ-၃၀ အေျမာက္မ်ား
2S1 Gvozdika 122mm self-propelled howitzer
ေနာက္ကန္အားေလ်ာ့နည္းျခင္း၊ ပစ္ခတ္ႏုန္းျမန္ဆန္ျခင္း၊ အလိုေလ်ာက္ က်ည္ခြံထုတ္စနစ္၊ ခ်ိန္ရြယ္မွဳစနစ္ အားသာခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္တင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲၾကျပီး ဆိုဗီယက္ရုရွားက 2S1 Gvozdika အျဖစ္အသံုးျပဳျပီး ဆီးရီးယားႏိုင္ငံက T34 တင့္ကားကိုယ္ထည္ျဖင့္ တြဲဖက္ တည္ထႊင္ အသံုးျပဳသည္။ ထို႕အျပင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားမွလဲ သက္ဆိုင္ရာအလိုက္ ယာဥ္တင္အသံုးျပဳၾကသည္။ သာမာန္ Truck ကားေပၚတြင္ပင္ အလ်င္အျမန္တပ္ဆင္၍ ယာဥ္တင္အျဖစ္ အသံုးျပဳၾကသည္လဲရွိသည္။ အထိုင္ ၃ခုကို အလြယ္တကူ ေခါက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဆြဲယာဥ္ျဖင့္လဲ အသံုးျပဳေနၾကသည္မွာ ယေန႕အထိျဖစ္သည္။ တရုတ္ အိႏၵိယတို႕ကလဲ သံခ်ပ္ကာ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳၾကသည္။
ဆီးရီးယား၏ T34 ေပၚမွ D-30
တရုတ္၏ PLZ07 122mm self-propelled howitzer
၁၂၂မမ က်ည္အသံုးျပဳထားျခင္းေၾကာင့္ အမ်ားဆံုး ၁၃မိုင္ ထိေရာက္မွဳ ၁၀မိုင္ အထိသာ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း။ ေဒါင့္နိမ့္ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ပစ္ႏုန္းေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ေနရာမေရြ႕ေျပာင္းပဲ ပတ္လည္ ၃၆၀* ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ေျခလ်င္တပ္ရင္းမ်ားျဖင့္ အမ်ားဆံုးတြဲဖက္အသံုးျပဳၾကျပီး ဧရိယာခံစစ္ တြင္ အသံုးျပဳၾကသည္။ ပတ္လည္စနစ္၊ ေရြ႕ေျပာင္းရ လြယ္ကူျခင္း၊ ေဒါ
င့္နိမ့္ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ေတာင္ေပၚေဒသနွင့္ ပတ္လည္ခံစစ္မ်ားတြင္လဲ မ်ားစြာ အသံုးတည့္ေသာ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
D-30 ယာဥ္ဆြဲအေျမာက္အေၾကာင္း
(တရုပ္တပ္မေတာ္၏ D-30 အေျမာက္)
စတင္ထုတ္လုပ္သည့္ ခုနွစ္-၁၉၆၀
စတင္ထုတ္လုပ္သည့္ႏိုင္ငံ-ဆိုဗီယက္ရုရွား
အေလးခ်ိန္-ေပါင္၇ေထာင္
အဖြဲ႕သားမ်ား-၁+၇
အသံုးျပဳသည့္က်ည္-၁၂၂မမ ၃၈ ကာလီဗာ
ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္ ေထာင့္(အျမင့္) - အႏုတ္၇* မွ အေပါင္း၇၀*
ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္ေထာင့္ (ေရျပင္ညီ)-၃၆၀*
ပစ္ႏုန္း- အလိုေလ်ာက္က်ည္ျဖည့္စနစ္ျဖင့္ ၁၂ေတာင့္
လူျဖင့္-၆ေတာင့္
ထိေရာက္မွုအကြာေဝး-၁၀မိုင္ (ဒံုးစနစ္သံုး က်ည္ျဖင့္ ၁၃မိုင္)
ယာဥ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားပံု
တပ္မေတာ္ေန႕စစ္ေၾကာင္းခ်ီ D-30
တပ္မေတာ္ေန႕ စစ္ေရးျပ အခမ္းအနားတြင္ D-30 အမ်ိဳးအစား မ်ားကို ခ်ီတက္ျပသသြားျပီး။ Sinotruck အမ်ိဳးအစား HOWO 6x6 All wheel derived အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲျပသသြားသည္။
HOWO 6x6 All wheel derived
(ေဖာ္ျပခြင့္ေပးေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ....။ ေနာင္လည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးဖို႔ ေလးစားစြာေတာင္းဆိုပါရေစ... :-) )
အဆင့္တစ္ဆင့္ တိုးတက္သြားၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ...
ReplyDeleteေနာက္ကိုလည္း ဒီထက္ပိုၿပီး တိုးတက္လာတာကို ေစာင့္ၾကည့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ ...
၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမွာက္စနစ္၊ PLZ45လုိစနစ္မ်ဳိးေတြျပသရင္အလြန္ေကာင္မယ္ေနာ္ ဒီႏွစ္ကေတာ့
ReplyDeleteအရင္ႏွစ္ေတြထက္အမ်ားၾကီးအားရပါတယ္ ကုိMM ကုိလဲအထူပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ေနာ္
တရုတ္လက္နက္မဝယ္ပါနဲ႔ျပိဳင္ ဖို႔မဟုတ္ေပမယ့္ေအာက္ မ ေရာက္ေစခ်င္ ဘူး
ReplyDelete