Thursday, February 11, 2016

MZKT6922 ယာဥ္မ်ားအေၾကာင္း



MZKT6992 ယာဥ္ေတြဟာ off-road ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးသံုး ယာဥ္ေတြအျဖစ္ ဘီလာရုစ္ကုမၼနီ ျဖစ္တဲ့ MZKT (Minskiy Zavod Kolyosnikh Tyagachev / Minsk Wheeled Tractor Factory - formerly MAZ) ကထုတ္လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ရုရွားလက္နက္ ထုတ္လုပ္ေရး ကုမၼနီ Almaz-Antey ကထုတ္လုပ္တဲ့ SA15 အမ်ိဳးစားေတြကို ဘီးတပ္ယာဥ္ေပၚ တင္ထားႏိုင္တဲ့ အမ်ိဳးစားေတြျဖစ္တဲ့ Tor M2/M2E နဲ႔ SA17 အမ်ိဳးအစားေတြကို ဘီးတပ္ယာဥ္ေပၚ တင္ထားႏိုင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားေတြ ျဖစ္တဲ့ BukM1/ M2 ေတြအတြက္ အဓိက ထုတ္လုပ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
TorM1 on MZKT6992 prototype

MZKT6922 ယာဥ္ေတြဟာ လမ္းၾကမ္းသံုး စနစ္ေတြ ျဖစ္ျပီး ၆x၆ ယာဥ္ေတြပါ။ ေရဒါဖ်က္ဗံုးေတြ ဒံုးက်ည္ေတြ၊ ကလက္စတာလို ဗံုးတြဲေတြနဲ႔ လက္နက္ၾကီးက်ည္စ၊ လက္နက္ငယ္ဒဏ္ေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။ အပူအေအးလြန္ကဲတဲ့ အေျခအေနကို ခံႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတာမို႔ အေပၚက ေလေၾကာင္းရန္ စနစ္ေတြရဲ့ အဓိက ယာဥ္ေတြျဖစ္ျပီး အျခား ေသာ စနစ္ေတြရဲ့ ဆက္သြယ္ေရးယာဥ္ေတြ၊ အမိန္႕ေပးယာဥ္ေတြ အျဖစ္လဲ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။
central tyre inflation systems (CTIS) ကို အသံုးျပဳထားတာမို႔ ဘီးေတြဟာ ထိခိုက္မွဳဒဏ္ခံႏိုင္လို႔ တိုက္ရိုက္က်ည္ထိမွန္ ျပီးရင္ေတာင္ ကီလိုမီတာ၂၀ေက်ာ္ ကေန ၄၀ထိ အမ်ိဳးအစားလိုက္ ေမာင္းႏွင္ေနႏိုင္ပါတယ္။ 

ကနဦးပံုစံ

   ကနဦး ပံုစံေတြမွာ အေရွ႕ေလကာမွန္၂ခ်ပ္နဲ႔ ေခါင္းတိုတုိပံုစံကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္ေတြနဲ႔ ေခတ္မီဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ေတြပါဝင္တဲ့ ပံုစံေတြမွာေတာ့ ေရွ႕ေလကာမွန္ ၃ခ်ပ္အျပင္ ခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္တဲ့ သံမဏိၾကိဳးစနစ္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
6922 ရဲ့ ကနဦးပံုစံဟာ Tor စနစ္တပ္ဆင္ဖို႔ ျဖစ္တာမို႔ လက္နက္စနစ္ လြတ္လပ္စြာ လွဳပ္ရွားႏိုင္ဖို႔ ယာဥ္ရဲ့ အေပၚပိုင္းမွာ ဘာအဖုအထစ္မွ မရွိေစတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ကို ရယူထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လက္နက္ရဲ့ တြန္းကန္မွဳကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေစဖို႔ စနစ္ေဟာင္းျဖစ္တဲ့ ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္သံုး အပိုေဒါက္တိုင္ေတြကို ထည့္သြင္းထားတာမို႔ ေရွ႕ဘီးရဲ့ ေနာက္ဘက္ကပ္ရပ္နဲ႔ ေနာက္ဘီး၂လံုးရဲ့ ေနာက္ဘက္မွာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းခန္းကို အပူအေအးထိန္းညွိေပးတဲ့ အဲယားကြန္းစနစ္ ေတြကို ယာဥ္ေမာင္းခန္းရဲ့ ေနာက္ဘက္ေဘး တစ္ဖက္စီမွာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ 
69221 for BukM1/2

6922 ရဲ့ ေနာက္ထပ္ ပံုစံတမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့ 69221 ကို Tor M2 စနစ္ေတြနဲ႔ Buk M2 စနစ္ေတြ အတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ လက္နက္ရဲ့ တြန္းကန္မွဳ ခံႏိုင္ေစဖို႔ ဟိုက္ဒေရာလစ္ ေဒါက္တိုင္ စနစ္ေတြ အျပင္ ယာဥ္ရဲ့ ဘီးေတြကို လိုသလို နိမ့္ႏိုင္ျမင့္ႏိုင္တဲ့ (hydropneumatic suspension) စနစ္ထည့္သြင္းထားတာမို႔ လမ္းအေျခအေနကို လိုက္ျပီး ၁ေပခန္႔ အနိမ့္အျမင့္ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

BukM2E system

Buk M1 ေတြ အတြက္ ထုတ္လုပ္တဲ့ စနစ္မွာေတာ့ ေလကာမွန္ေတြ အျပင္က ေနာက္ထပ္ သံမဏိ အကာတစ္ထပ္ ထပ္မံ ဖံုးအုပ္ထားလို႔ ရေအာင္ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ Buk M1 စနစ္တစ္ခုလံုးစာ အတြက္ အမိန္႔ေပးယာဥ္အမ်ိဳးအစား၊ ခဲယမ္းေထာက္ပံေရးယာဥ္ အမ်ိဳးအစား၊ ဒံုးပစ္ယာဥ္အမ်ိဳးအစား၊ ေရဒါယာဥ္အမ်ိဳးအစား၊ ပစ္မွတ္ရွာယာဥ္ အမ်ိဳးအစား စသျဖင့္ ထုတ္လုပ္ထားျပီး အားလံုးဟာ 69221 မ်ိဳးခြဲေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
69222

ေနာက္ထပ္ 6922ရဲ့ မ်ိဳးခြဲတစ္ခုကေတာ့ 69222 ျဖစ္ျပီး 9K33 Osa 1T / SA-8 Gecko ေတြရဲ့ BAZ5937 ေတြကို အစားထိုးႏိုင္ဖို႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ 
BAZ5937
ထူးျခားစြာ ကြဲလြဲခ်က္ကေတာ့ ယာဥ္ရဲ့ ေနာက္ဘက္ညာျခမ္းမွာ ယခင္မ်ိဳးခြဲေတြကို အိတ္ေဇာေပါက္ကို ေတြ႕ရွာ မဟုတ္ပဲ အေပၚဘက္ကို ေဒါက္လိုက္ထြက္ေနတဲ့ အေအးေပးစနစ္တစ္ခုကို ျမင္ရႏိုင္ပါတယ္။ 
ယာဥ္ေမာင္းခန္းရဲ့ ေလေအးေပး စနစ္ေတြဟာလဲ ယာဥ္ေမာင္းခန္း အေပၚမွာ ရွိေနတာမို႔ မ်က္နာျပင္အညီ ယူထားတဲ့ ယခင္မ်ိဳးခြဲေတြနဲ႔ သိသာစြာ ကြဲျပားပါတယ္။ ေလကာ မွန္၂ခ်ပ္သံုး အမ်ိဳးအစားေဟာင္းေတြနဲ႔ ေလကာမွန္၃ခ်ပ္တပ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးအစား တခ်ိဳ႔မွာ ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္သံုး ျပင္ပေဒါက္တိုင္ ေနရာ အခ်ိဳ႕ ျမင္ေတြ႕ရေပမယ့္ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း အမ်ိဳးအစားေတြမွာ ဘီးေတြကို နိမ့္ႏိုင္ျမင့္ႏိုင္တဲ့ စနစ္ကိုသာ အသံုးျပဳထားတာကို ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။
2010 ေနာက္ပိုင္းပံုစံ

 ေအာက္ခံ ယာဥ္အမ်ိဳးအစား အေနနဲ႔ 69222 ကို 9K33 Osa နဲ႔ အဆင့္ျမင့္တင္ထားတဲ့ T38 Stilet ၂ခုစလံုးမွာ အသံုးျပဳထားေပမယ့္ ၂၀၁၀ ေရွ႕ပိုင္းထုတ္ပံုစံလား ၂၀၁၀ေနာက္ပိုင္းထုတ္ ပံုစံလားဆိုတာ ျပင္ပဟိုက္ဒေရာလစ္ စနစ္ကိုသာ ၾကည့္ျပီး ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။ 69222 အားလံုးဟာ ဒီဇယ္သံုးစနစ္ေတြျဖစ္ျပီး ျမင္းေကာင္ေရ ၄၂၀ရွိ ၈လံုးထိုး YaMZ-7513.10-04 အင္ဂ်င္ကို အသံုးျပဳထားပါတယ္။ လက္နက္ကုမၼနီရဲ့ သုေတသနဆိုင္ရာ ေျပာၾကားခ်က္ေတါအရ သည္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြဟာ Gas စနစ္ေတြထက္ ဆီစားေရာ အင္ဂ်င္အပူထုတ္လႊတ္မွဳပါ အမ်ားၾကီးသက္သာတာမို႔ ေဝဟင္ကေန အပူရွာစနစ္သံုး ရွာေဖြေခ်မွဳန္းမယ့္ ေလယာဥ္ေတြအထြက္ ရွာေဖြဖို႔ ခက္ခဲေစမယ္ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အင္ဂ်င္ခန္းအတြက္ အေအးေပးစက္ သပ္သပ္ပါရွိတာမို႔ အပူရွာစနစ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ပုန္းကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။
မတူညီေသာ ပံုစံအသစ္တမ်ိဳး

14 comments:

  1. ဟိုက္ ပုဆိုးျကီးနဲ႔ပါလား။???????

    ReplyDelete
  2. က်​ေနာ္​တို႔ဆီမွာလည္​း႐ွိလာတယ္​​ေပါ့​ေနာ္​
    ဟဲဟဲ..... :-P

    ReplyDelete
  3. အရမ္​း၀မ္​းသာစရာပဲ

    ReplyDelete
  4. HAPPY AND GLAD TO SEE IT FOR OUR COUNTRY. THINK BETTER NOT TO EXPRESS PHOTO.

    ReplyDelete
  5. HAPPY AND GLAD TO SEE IT FOR OUR COUNTRY. THINK BETTER NOT TO EXPRESS PHOTO.

    ReplyDelete
  6. ကားကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ ၊ BUK-M2 စြမ္းေဆာင္ရည္ကေလးပါ သိခ်င္ပါေသးတယ္ ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း အလင္းျပေပးပါဦး ။ :D

    ReplyDelete
  7. အကိုေရ ေရႊေရာင္ပစ္မွတ္ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားေလး ရွာေနတာၾကာျပီ၊ ဘယ္မွာမွ ရွာမေတြ႕လို႔၊ ရွိရင္တင္ေပးပါအံုး

    ReplyDelete
  8. No one hate military....
    We hate only dictator :-)

    ReplyDelete
  9. ကိုMM​ေရ....
    Post​ေတြတင္​ပါဦးဗ်
    Postတစ္​ခုတင္​လိုက္​ ၆လ​ေလာက္​​ေပ်ာက္​သြားလိုက္​နဲ႔
    က်​ေနာ္​စိတ္​ပူလာၿပီ
    ငပိ​ေၾကာ္​မ်ားစား​ေနရၿပီလား
    ဒါမွမဟုတ္​ Moscowပဲသြား​ေနရၿပီလားလို႔
    ဟဲဟဲ..... :-D
    စ,တာပါ စ,တာပါ :-)

    ReplyDelete
  10. When you are arranging again i am interested but it had been too late to visit your blog.
    books on the cold war

    ReplyDelete
  11. အသစ္ေတြတင္ပါအုံး ကို .mmေရ

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete