Saturday, November 12, 2011

SU-47 ေရႊလင္းယုန္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္


Sukhoi Aviation Coporation ကထုတ္လုပ္သည့္ အသံထက္ျမန္သည့္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္၏ ထူးျခားမႈမ်ားမွာ ေရွ့ဘက္သို႔ယိုင္ထားေသာ ေတာင္ပံမ်ားပါရွိျခင္းျဖစ္သည္။ မူလက S-37 အျဖစ္သိရွိရသည့္ ယင္းေလယာဥ္ကို ၂၀၀၂ခုႏွစ္တြင္ SU-47 ဟူ၍ ျပန္လည္ပံုစံထုတ္ခ့ဲၿပီး ေခတ္ေရွ့ေျပး စမ္းသပ္ေလယာဥ္အျဖစ္ ပါဝင္ထည့္သြင္းပစၥည္း အစိတ္အပိုင္းမ်ား ေခတ္မွီဆံုးပ်ံသန္းေရး ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ား ထည့္သြင္းထားသည္။ေလယာဥ္တြင္ ေရွ့ဘက္သို႔ယိုင္ထားသည့္ ေတာင္ပံမ်ားတပ္ဆင္ခ့ဲရာ အလြန္ေကာင္းမြန္းသည့္ နည္းဗ်ဳဟာလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ၿပီး ၄၅ဒီဂရီသို႔မဟုတ္ ထုိထက္ပို၍ ေကြ႔ပတ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္သည္။
SU-35 ၂စင္းႏွင့္ အတူေတြ႔ရသည့္ SU-47 တိုက္ေလယာဥ္

ေရွ့သို႔ယိုင္ထားသည့္ အေတာင္ပံမ်ား၏ စြမ္းရည္မွာ သာမန္ပံုစံ အေတာင္ပံမ်ားထက္ပင့္တင္အားေကာင္းျခင္း ၊ေကြးညႊတ္မႈနည္းပါျခင္း၊ လွည့္ပတ္၍တိုက္ခိုက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ ေတာင္ပံ၏ ထန္းခ်ဳပ္မႈကို ေကာင္းစြာရရွိသည္။ သို႔ေသာ္ေရွ့သို႔ယိုင္ထားသည့္ ေတာင္ပံတြင္ လွည့္လိမ္မႈအက်ိဳးသက္ေရာက္သည့္အခါ သာမန္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေလယာဥ္ဆိုပါက အေတာင္ကိုဆြဲျဖဳတ္လိုက္သက့ဲသို႔ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေလယာဥ္၏အေတာင္ပံုစံကို ခံႏိုင္ရည္ရွိသည့္ ပါဝင္ပစၥည္းမ်ားကို သံုးစြဲတည္ေဆာက္ထားသည္။

ပံုစံထုတ္လုပ္ပံု
ယခင္းႀကီးမားသည့္ ဆူခိြဳင္းတိုက္ေလယာဥ္မ်ားက့ဲသို႔ ဆင္တူရိုးမား အတုိင္းအတာမ်ားထားရွိရာ SU-47 ၏ ေရွ့ပိုင္းကိုယ္ထည္ကို SU-35 ၏ပံုစံအတိုငးထားရွိျခင္းတို႔အျပင္ SU-27 ေလယာဥ္မ်ား၏ အဆင္းကိရိယာမ်ားကို အသံုးျပဳထားသည္။ေလယာဥ္တြင္ ေရဒါေထာက္လွမ္းမႈကို စုပ္ယူႏိုင္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ထည့္သြင္းတညေတာက္ထာူသည့္အျပင္ အတြင္းတြင္ လက္နက္မ်ားထားရွိရန္ ေနရာႏွင့္ေခတ္မွီေရဒါတပ္ဆင္ရန္ ေနရာမ်ားခ်န္လွပ္ထားသည္။
SU-27 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား

အလားတူ အေမရိကန္တို႔ စမ္းသပ္တည္ေဆာက္ခ့ဲသည့္ Grumman Company ၏ X-29 ေလယာဥ္ႏွင့္ ၿခံငံု၍ထားေသာ သေဘာတရားမ်ားတူညီးေသာ္လည္း SU-47က ႏွစ္ဆခန္႔ႀကီးမား၍ တိုက္ေလယာဥ္ပို၍ ပီသသည္။
အေမရိကန္ထုတ္ X-29 တိုက္ေလယာဥ္

SU-47၏ တည္ေတာက္မႈတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တစ္ခုမွာ အၿပီးတည္ေဆာက္မႈ ကိုယ္ထည္ႏွသ္ခုမွာ အလ်ားမတူညီဘဲ ထားရွိျခင္းျဖစ္သည္။လက္ဝဲဘက္ရွိတိုေသာ ကိုယ္ထည္တြင္ ေနာက္ပိုင္းသို႔ လွည့္ထားသည့္ ေရဒါတပ္ဆင္ထားၿပီး ပို၍ ရွည္ေသာ ကိုယ္ထည္တြင္ အရွန္သတ္သည့္ ေလထီးထည့္သြင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
SU-35 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား

နည္းဗ်ဴဟာလႈပ္ရွားႏုိင္စြမး္ရွိမႈ
SU-47 သည့္ အသံထက္ျမန္ေသာႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းလ်က္ရွိစဥ္ သြက္လက္လွ်င္ျမန္စြာျဖင့္ လႈပ္ရွားႏိုင္ၿပီး လွ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္။နည္းဗ်ဴဟာေျမာက္လႈပ္ရွားႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္သည္။ အျမင့္တြင္ပ်ံသန္းလ်က္ရွိေသာ SU-47 သည္ အသံထက္ ၂.၃၄ဆမွ် အမ်ားဆံုးအလ်င္ျဖင့္ လွည့္ပတ္ႏိုင္မႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္း၊လက္နက္ပစ္လြတ္ရာတြင္ ထားရွိရမည့္ အျမန္ႏႈန္းမ်ားလိုအပ္သလို ထားရွိႏိုင္ျခင္းမ်ားမာ တိုက္ပြဲတြင္ အသာစီးရေရးအတြက္ အေရးပါသည့္ အခ်က္မ်ားမွတ္ေက်ာက္မ်ားျဖစ္သည္။ SU-47 က အမ်ားဆံုးလွည့္ပတ္ တိုက္ခိုက္ခ်ိန္မ်ား၌ပင္ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈမ်ား ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္မႈက နည္းဗ်ဳဟာလႈပ္ရွားမႈ အလြန္အဆင့္ျမင့္မားေၾကာင္းကို ျပသလ်က္ရွိသည္။ အနီးကပ္တိုက္လိုက္ျခင္း ႏွင့္ တာလတ္ႏွင့္ တာေဝးတိုက္လိုက္ျခင္းမ်ားတြင္ ပစ္မွတ္အစဥ္လိုက္ အမ်ားအျပားကို ေလထုအတြင္း မတူညီသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ ရႏိုင္ရာ အမ်ားဆံုးလွည့္ပတ္ တိုက္ခုိက္ႏိုင္မႈသည္ အေရးပါေသာ စြမ္းရည္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။လ်င္ျမန္စြာလည္ပတ္ႏိုင္မႈႏႈန္းျမင့္မားသည့္ SU-47 မွ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ေနာက္ထပ္ပစ္မွတ္တစ္ခုကို ပစ္ခတ္ႏိုင္သည္။
SU-35 ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္

ထူးျခားသည့္ေတာင္ပံမ်ား
ေရွ့ဘက္သို႔ ယိုင္လ်က္ရွိေသာ ေတာင္ပံမ်ားသည္ သာမန္မဟုတ္ဘဲ ထူးျခားသည့္ အခ်က္ျဖစ္ေပရာ SU-47 အားအမည္ေျပာင္ျဖင့္ "တေစ ၦ" "ေလာ့ဂြ" စသည့္ျဖင့္ ေခၚေဝၚၾကသည္။ မတင္အား ပို၍ေကာင္းသည့္ စီးခ်င္းတိုက္ရာတြင္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား စြမး္ရည္ျမင့္မားသည့္ အသံထက္ျမန္ေသာႏႈန္းျဖင့္ ပို၍တာေဝးသြားေရာကႏိုင္သည္။ အေႏွးပ်ံသန္းႏိုင္မႈရွိၿပီး အဆင္းႏွင့္ အတက္အတြက္ပို၍ တိုေတာင္းေသာ ေျပးလမ္းအကြာအေဝးျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ ေတာင္ပံျပားမ်ားကို ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေပါင္းစပ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားရာ စြမ္းအားႏွင့္ ခံႏိုင္ရည္ရွိ၍ တိုးတက္လာသည္။ ေလယာဥ္၏ မဴလလုပ္ေဆာင္မႈ အျမန္ႏႈန္းျဖစ္ေသာ္လည္း အင္ဂ်င္နီယာပိုင္းဆိုင္ရာ ျပဳျပင္မႈမ်ားျဖင့္ ထိုကန္႔သတ္ခ်က္ထက္ သာလြန္၍ ျမန္ေအာင္ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ္လည္း ထိုအျမန္ႏႈန္းကို ေဖာ္ျပျခင္းမရွိေပ။
ရုရွားေလတပ္အေနျဖင့္မႈ ယခုအခါတြင္ ပို၍ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားေသာ PAK FA ကိုယ္ေပ်ာက္တိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး တပ္ဆင္မည္ျဖစ္ရာ SU-47 တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို ဆက္လက္ထုတ္လုပ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ လက္ရွအခ်ိန္တင္ အစီးေရ ၂စင္းသာ ထုတ္လုပ္ထားသည္ဟု သိရပါသည္။

1 comment: