Saturday, March 8, 2014

Fokker F27 Friendship/Fairchild Hiller FH-227



  ေဖၚကာ F27 ေလယာဥ္သည္ ၁၉၅၈ခုႏွစ္ ကတည္းက နယ္သာလန္ႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး အရပ္ဖက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသံုး ပန္ကာအင္ဂ်င္၂လံုးတပ္ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရး ကုမၺနီ Fairchild က ၁၉၅၈ ကတည္းက ဝယ္ယူျပီး အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ပုဂၢလိကႏွင့္ စစ္ဘက္သံုးအတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမို အဆင့္ျမင့္ေသာ စနစ္မ်ားတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္လာႏိုင္ျပီး FH-227 အျဖစ္ ခြဲထြက္ခဲ့သည္။ 

ေဖၚကာ ေလယာဥ္မ်ားကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ၁၉၇၀ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား တြင္မွာယူအသံုးျပဳခဲ့သည္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ အတြက္ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ ေဖၚကာ ကုမၺနီမွ တိုက္ရိုက္မွာယူခဲ့ျပီး တစ္စင္းမွာ F-27-100 အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး အေရးၾကီးပုဂၢိဳလ္သယ္ေဆာင္ေရး အတြက္ အသံုးျပဳသည္ဟု ယူဆရသည္။ ဒုတိယတစ္စင္းမွာ F-27-500 အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး စစ္ဘက္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းခ်ီ ေလထီးခ် ေလေၾကာင္းေထာက္ပို႕ မ်ားအတြက္ အထူးမွာယူထားသည့္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ ဆီသယ္ေဆာင္ႏိုင္မွဳ ပမာနပိုမိုမ်ားျပားျပီး ရန္သူ႕လက္ႏွက္ဒဏ္ ခံႏိုင္သည့္ ဆီတိုင္ကီ အမ်ိဳးအစားမ်ား တပ္ဆင္သည္။

ထို႕အျပင္ ၁၉၈၀ျပည့္လြန္ မူးရစ္ေဆးဝါးႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႕က်င္ေရး စစ္ပြဲမ်ားအတြင္း အေမရိကန္ႏွင့္ နီးကပ္ေသာ ဆက္ဆံေရးမ်ား ရွိသည့္အတြက္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ အတြက္ ေရျပင္ ေဝဟင္ ကင္းေထာက္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းခ်ီ စစ္ဆင္ေရးမ်ားအတြက္ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ေသာ စစ္သံုးပစၥည္းမ်ားတြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံထုတ္ F-227 မ်ားပါဝင္ခဲ့သည္။ F-227 မ်ားထဲမွ တစ္စင္းသည္ F-27-600 (သို႕) FH-227B အမ်ိဳးအစားျဖစ္ဖြယ္ရွိျပီး ကာဂို အမ်ိဳးအစား စစ္ဘက္ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္သည္။ 

F-27 ႏွင့္ F-227 မ်ားသည္ ပိုင္းေလာ့ ၂ဦးျဖင့္ ေမာင္းနွင္ရျပီး ေလထီးစစ္သည္ ၄၀ေက်ာ္ ခရီးသည္ ၅၆ဦး၊ ကုန္တန္ခ်ိန္ တန္၂၀ခန္႕ထိ သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ တစ္နာရီ မိုင္၃၀၀ခန္႔ႏွင့္ အျမင့္ေပ ၂ေသာင္း၈ေထာင္ထိ ပ်ံသန္းႏိုင္သည္။ ကုန္အျပည့္ႏွင့္ မိုင္၆၀၀ ခန္႔ထိ ခရီးႏွင္ႏိုင္ျပီး ကင္းလွည့္တာဝန္အတြက္ မိုင္၁၄၀၀ခန္႔အထိ ပ်ံသန္းႏိုင္သည္။ F-27၊ F-227 မ်ားသည္ ေနရာျပစနစ္မ်ား၊ မိုးေလဝသ ေရဒါမ်ား ပါဝင္သည့္အတြက္ ထိုစဥ္က အဆင့္ျမင့္ေသာ ေလေၾကာင္းစနစ္မ်ားျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ F-227ႏွင့္ F-27 ေလယာဥ္မ်ား အစင္းေရ ၁၀၀၀ခန္႔ကို ထုတ္လုပ္မွဳ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည့္ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္၍ အစားထိုးျခင္း အနားေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ 

F-27 အသံုးျပဳေသာ ႏိုင္ငံငယ္မ်ား အေနျဖင့္ ပိုမိုအဆင့္ျမင့္တင္ထားေသာ ေဖၚကာ F-50၊ F-60 မ်ား၊ ATR-42၊ ATR-72 မ်ားႏွင့္ အစားထိုးခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၀၅ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ F-27၊ F-227 ေလယာဥ္မ်ား၏ ေလေပၚပ်ံတက္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ဆို၍ တစ္စင္းတည္းသာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း ေလယာဥ္ေလ့လာသူ မ်ားက ဆိုၾကသည္။ ထို F-227 ေလယာဥ္သည္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ ေလယာဥ္ျဖစ္ျပီး အမွတ္ ၅၀၀၁ ျဖစ္သည္။ 
ထိုေလယာဥ္ကို ထပ္မံေလ့လာၾကေသာ္အခါ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက အေမရိကန္ဆီမွ(ထိုင္ဝမ္ဆီမွ) ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ F-227E မ်ားထဲမွ တစ္စင္းျဖစ္ျပီး သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးသံုး အမ်ိဳးအစားမဟုတ္ပဲ ပင္လယ္ျပင္ကင္းေထာက္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းကင္းလွည့္ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္။ FH-227 အမ်ိဳးအစားထဲမွ အဆင့္အျမင့္ဆံုး စနစ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး မိုးေလဝသေရဒါ၊ ေစာင့္ၾကည့္ေရးေရဒါအျပင္ အျခားေသာ ေရေၾကာင္းကင္းလွည့္ေလယာဥ္ အတြက္ စနစ္မ်ား အျပည့္အစံုပါဝင္သည္။ သို႕ေသာ္ အေမရိကန္ႏွင့္ ထိုင္ဝမ္ တပ္မေတာ္တို႕ သံုးသကဲ့သို႕ လက္ႏွက္သယ္ေဆာင္ ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိကိုေတာ့ မသိၾကေပ။ 

အျခားေသာ F-227 ကင္းလွည့္ေလယာဥ္အသံုးျပဳသူမ်ားအတြက္ ေဖၚကာကုမၺနီမွ F-50/60 ကင္းလွည့္ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုးေပးခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လက္ႏွက္တင္သြင္းမွဳမ်ား အပါအဝင္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႕မွဳမ်ား ခံထားရသျဖင့္ အစားထိုးအစီစဥ္မ်ားတြင္ မပါဝင္ခဲ့ေတာ့ေပ။ ၂၀၁၀ ေဖေဖၚဝါရီလတြင္ေတာ့ ထိုF-227 ၏ ေနာက္ဆံုးပ်ံသန္းခဲ့ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ခဲ့ဖြယ္ရွိသည္ဟု ခန္႕မွန္းခဲ့ၾကျပီး ယခုအခါ F-27 ႏွင့္ F-227 ေလယာဥ္မ်ားသည္ ကမာၻေပၚတြင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္မ်ား စာရင္းမွ အျပီးအပိုင္ အနားယူသြားခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အတြက္လည္း ထို F-227E သည္ အေမရိကန္ႏွင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ လက္ႏွက္ႏွင့္ နည္းပညာစနစ္မ်ား အျပည့္အဝ အသံုးခ်ခဲ့ေသာ ေလေၾကာင္း ကင္းလွည့္စနစ္၏ ေနာက္ဆံုးစစ္သံုးပစၥည္းလဲ ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့သည္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ 


6 comments:

  1. တပ္မေတာ္က C130ေလယာဥ္လိုရုရွလုပ္စစ္ဘက္သံုးေလယာဥ္ျကီးဝယ္သင့္ပါတယ္။အမည္မသိလို့ေဖာ္ျပေပးကိုmmေရ

    ReplyDelete
  2. ဒါဆိုခုဘာေလယဥ္သံုးေနလဲ ေျပာျပေပးပါအုန္း

    ReplyDelete
  3. ျမန္မာတပ္မေတာ္ကေလယာဥ္ေတြကခတ္မမီေတာ့ဘူးလားကိုmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. မၾကာခင္ ေလယာဥ္အသစ္ေတြ ေရာက္ေတာ့မွာပါ... မၾကာေတာ့ပါဘူး။ :)

      Delete
  4. အသစ္မတင္ေတာ့ဘူးလားကိုmmေရေစာင့္္ရတာစိတ္မရွည္ေတာ့ဘူး

    ReplyDelete