Wednesday, March 7, 2012

Myanmar Air Force K-8 Trainer Jets & AAMs

ေက-၈ အေမာင္းသင္၊ အေပါ့စားတိုက္ေလယာဥ္ တစ္စင္း

ကၽႊန္ေတာ္အတြက္ ပထမဆံုးရတ့ဲ ပံုပါဘဲဗ်ိဳ႔...

ျမန္မာ့ေဝဟင္ ပိုင္နက္အား အျပည့္အဝကာကြယ္ေပးမည့္ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ တိုက္ေလယာဥ္ အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္တြင္ ရုရွားႏိုင္ငံမွ ဝယ္ယူထားေသာ အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ တိုက္ေလယာဥ္ အစင္း (၂၀) အနက္ အကုန္ေရာက္ၿပီလားဆိုတာ ကၽႊန္ေတာ္မသိပင္မ့ဲ တခ်ိဳ႔႕ေတာ့ ေရာက္ၿပီလို႔သိရပါတယ္....။

ေဝဟင္မွေဝဟင္ပစ္ ဒံုးမ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ တိုက္ေလယာဥ္

ေလယာဥ္ခ်င္း စီးခ်င္းထိုးတိုက္ခိုက္ရာတြင္ အသံုးျပဳမည့္ ေဝဟင္မွေဝဟင္ပစ္ ဒံုးမ်ားတပ္ဆင္ထားေသာ တပ္မေတာ္ (ေလ)မွ တိုက္ေလယာဥ္ တစ္စီးအား ေတြ႔ရစဥ္။

တပ္မေတာ္ (ေလ)ရွိ တိုက္ခိုက္ေရး/သယ္ပို႔ ရဟတ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား အား ေတြ႔ရစဥ္ျဖစ္သည္။

ပံုေတြကို အခုလို ပို႔ေပးၾကတ့ဲ အတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ...။ ပို႔ေပးတဲသူေတြ ေက်နပ္ရေအာင္ေတာ့ ေကာ္မန္႔ေလးေတြ ေရးေပးခ့ဲၾကပါခင္ဗ်ာ....။
ပံုေတြျပန္တင္ၿပီး...။

6 comments:

  1. mig29 မွာတပ္ထားတာ တာတိုပစ္ေလးေတြခ်ဥ္းပဲလားလို႔ အရင္က ၂၁ မွာသံုးခဲ့တဲ့ ဟာေလးေတြေလ။

    ReplyDelete
  2. အစၰေရး ေလတပ္လို ေၿမၿပင္ က ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္အတြင္ ေနာက္တၾကိမ္ ၿပန္တက္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါသလဲ ဗ်ာ... ေနာက္ အရံ ပိုင္းေလာခ္ေတြ ေကာ အစၥေရး ပံုစံလုပ္ထားတာ ရွိသလားဗ်ာ... သိလိုပါတယ္...

    ReplyDelete
  3. We are the lowest in state of battle rediness amongst ARSEAN. So we got long way to reach Israeli AF. Our moreale, too much conservative in the leadership, and lack of proper flight training makes our AF less competant with our neighbours.

    ReplyDelete
  4. ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ တကယ့္ေလယာဥ္အစစ္ေတြနဲ႕ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းဖို႕ ကုန္က်စရိတ္၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံရမႈၾကီးမားတယ္ဆိုရင္ simulator ပါဝင္တဲ့ virtual machine ေလယာဥ္ေတြနဲ႕ ေလ့က်င့္မႈခန္းမေတြ အမ်ားအျပားတည္ေဆာက္ၿပီး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားသင့္တယ္လို႕ ထင္တာပဲဗ်ာ... အဲဒါေတြက ေနာက္ေနာင္လဲ အက်ိဳးယုတ္ပ်က္စီးသြားမယ့္ဟာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တရုတ္တို႕ ေတာင္ကိုးရီးယားတို႕ရဲ႕ Air base ေတြ၊ ေလတပ္သင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ အဲဒီလို virtual aircraft ခန္းမေတြ အမ်ားၾကီးတည္ေဆာက္ထားၾကတယ္ဗ်... ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာလဲ မဂၤလာဒံု၊ ရွမ္းတဲစသျဖင့္ Air base ေတြ၊ ေလတပ္သင္တန္းေတြမွာ ခန္းမတစ္ခု အနည္းဆံုး virtual machine ၅ လံုးေလာက္ ရွိေနရင္ကို Pilot ေတြအမ်ားၾကီးကို တေန႕ထဲ တခ်ိန္ထဲမွာ အဆက္မျပတ္ ေလ့က်င့္ေပးလို႕ရေနပါတယ္... ပြဲမဝင္ခင္ အျပင္က က်င္းပဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ... virtual aircraft နဲ႕ Pilot တစ္ေယာက္ဟာ တေန႕ကို အနည္းဆံုး ၁ ေခါက္(အခ်ိန္အားျဖင့္ အနည္းဆံုး မိနစ္ ၃၀၊ ၄၅ မိနစ္) ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းၿပီး၊ ေလယာဥ္အစစ္နဲ႕ ၁ ပတ္ကို အနည္းဆံုး ၂ ၾကိမ္ေလာက္ ေဝဟင္မွာပ်ံသန္းျပီး ေလ့က်င့္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ ထိေတြ႕မႈအဆက္မျပတ္ ရေနရင္ကို သူ႕ရဲ႕ယံုၾကည္မႈအပိုင္းက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေနပါၿပီ။ simulation program ေတြကေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္မေရးႏိုင္ရင္ ဝယ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ... ကၽြန္ေတာ့္အျမင္မွာ တိုက္ေလယာဥ္ ၁ စင္းတိုင္းအတြက္ အနည္းဆံုး သူ႕ကို ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မယ့္ ပတ္ကားေလသူရဲ ၃ ေယာက္ (စက္ဘက္ဆိုင္ရာအကူမ်ားမပါ) အဆင္သင့္ရွိေနသင့္တယ္လို႕ထင္ပါတယ္... တိုက္ေလယာဥ္အစင္း ၂၀ အတြက္ ပတ္ကားေလယာဥ္မွဴး အေယာက္ ၆၀ ေပါ့ဗ်ာ... လက္ရွိ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ႕ေလတပ္မွာ ေလသူရဲေတြအေျမာက္အျမားရွိေနေပမယ့္ ပတ္ကားေလသူရဲေလယာဥ္မွဴးေတြ အဲဒီေလာက္ေတာ့ မပိုင္ဆိုင္ထားေသးဘူးလို႕ထင္ပါတယ္... တကယ္သိတဲ့ညီအစ္ကိုမ်ား ေဆြးေႏြးေပးၾကပါဦး... ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက တကယ္ တိုက္ႏိုင္၊ခိုက္ႏိုင္၊ ခ်က္ခ်င္းထပ်ံႏိုင္မယ့္ ပတ္ကားေလသူရဲေတြကို ဆိုလိုတာပါ။

    ReplyDelete
  5. ဒုတိယကမၻာစစ္တုန္းက ေလသူရဲေတြဟာ စီးခ်င္းထိုးတိုက္ပြဲေတြမွာ အစီး ေလးဆယ္ ငါးဆယ္ ပစ္ခ်ႏိုင္တဲ့ေလသူရဲေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္ခ်င္းယွဥ္ရင္ နည္းနည္းကြာတဲ့အေျခအေနေၾကာင့္ေရာ၊ သူတို႕တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးေၾကာင့္ေရာပါပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွ ေလသူရဲမ်ား၊ ေျမျပင္စစ္သည္မ်ားဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ခ်ဳိ႕တဲ့ တဲ့အေျခအေနထဲမွာေတာင္ အစြမ္းျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေတာ္ၾကပါတယ္။ အပိုပစၥည္းနည္းပါးေသာ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားကို တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ၾကတယ္။ Safety နည္းပါးေသာ၊ အသက္အႏၱရာယ္အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးမွာေတာင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးႀကီးေသာ တိုက္ပြဲႀကီးမ်ားမွာ ထိေရာက္စြာတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားထဲမွာ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕မွာသာရွိတဲ့ တပ္မေတာ္ရဲ႕ တိုက္စြမ္းရည္ အစဥ္အလာေကာင္းကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ၾကပါေစ၊ လိုအပ္သည္ကိုလည္း မကြယ္မ၀ွက္သိၿပီး ျပဳျပင္ႏိုင္ၾကပါေစ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေရးႀကံဳလာေသာ အခါမ်ားတြင္လည္း ႏိုင္ငံသားတိုင္းရဲ႕ စံနမူနာျပ သူရဲေကာင္း၊ ႏိုင္ငံ့သားေကာင္းမ်ားအျဖစ္ တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ဆႏၵျပဳပါတယ္ခင္ဗ်ား။

    ReplyDelete
  6. ကြ်န္ေတာ္က ေတာ့ ေလယာဥ္အေ၇အတြက္နဲ ေပမဲ့ ေျမၿပင္ အေထာက္အကူျပဳတပ္ေတြ ကြ်မ္း က်င္ရင္ အားလံုးစုေပါင္း ဇာတ္တိုက္ထားလို ့ အခ်ိန္တို အတြင္း ေနာက္တခါ ေလထဲ ထပ္ တင္ထားနိုင္မယ္ဆိုရင္ ေပမဲ့ တျခားအိမ္နီးခ်င္း ဘယ္နိုင္ငံကို မွ ေဳကာက္စရာမလိုဘူး သူတို ့က ကိုယ့္ထက္ ၂ဆမွ မရွိတာ... ဒီလို လိုေနတဲ့ စက္ပစည္း ရုပ္ဝတ္ထုကို ေလ့က်င့္မွဳ ေျမၿပင္ အေထာက္အကူစြမ္းရည္နဲ ့ ဖာေထးနိုင္တာေပါ့... ဒီေတာ့ ဗံုး ခ်ိတ္ ဒံုးခ်ိန္ ဆီ နဲ ့ ေအာက္စီဂ်င္ ျဖည့္တာေတြ ကို ဇာတ္တိုက္ျပိီး နယ္တပ္ေတြ က အစ သက္မွတ္ စံခ်ိန္နဲ ့ ေလ့က်င့္ထားဖို ့လိုသလို အေရးဳကံုလာရင္ ေ၇ွ့တန္း ေလတပ္ဆြယ္ ကြင္းေတြမွာကို လူနဲ ့ဒံု ဆီေတြ ေနာက္တဳကိမ္ ပင္မထိတုိက္ေလယာဥ္ေတြ ျပန္လာစရာမလိုဘဲ ဘယ္လို ဟန္ခ်င္ညီ ရဟတ္ယာဥ္(သို ့) ေလယာဥ္နဲ ့ပို ့ျပီး ကြင္းေျပာင္းဆင္းခုိင္း ဖို ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြပါ ေလ့က်င့္ထားေစခ်င္ပါတယ္...ဒါဆို ကိုယ့္တပ္ရဲ့ ေအာက္ေျခက စ ယံုဳကည္မွဳ စိတ္ဓာတ္ေတြ ပစည္း နဲေပမဲ့ တက္လာမွာ ပါ... တပ္ေတြကို အနားေပးထားရင္ တျခားမဆိုင္တာေတြ လုပ္ခုိုင္း လုပ္စမရွိရင္ တကယ္နွဖူးေတြ ့ဒူေတြ ့ဆို မလြယ္ပါဘူး.... ပံုစံတူ အေလးခ်ိန္တူေတြ အတုလုပ္ထားျပီး ေလ့ က်င့္ထားရင္ ... ေလယာဥ္နဲ ေပမဲ့ အားလံုး ဘက္နိုင္ငံေတြကို ျပံုးျပံုးေလး ဆက္ဆံနိုင္မွာပါ...

    ReplyDelete